۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵

امام جمعه پردیس:

نمایندگان مجلس بی مهری های گذشته به پردیس را جبران کنند

نمایندگان مجلس بی مهری های گذشته به پردیس را جبران کنند

پردیس- امام جمعه پردیس از نمایندگان منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواست بی مهری های گذشته به پردیس را جبران کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه پردیس با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت گفت: بهبود جمعیت کشور برکات فراوانی دارد و نجات‌دهنده کشور است و کاهش جمعیت مسبب افزایش مشکلات اساسی کشور خواهد بود.

وی گفت: لذا تلاش‌های نسبتاً خوبی از جانب برخی دستگاه‌ها مانند شبکه بهداشت و فرمانداری و… انجام گرفته است که جای تشکر دارد اما خیلی باید بیش از این تلاش بشود، یعنی همه دستگاه‌ها به صورت جهادی باید در تمام عرصه‌ها که به بهبود جمعیت کمک می‌کند، ظهور پیدا کنند و به صورت هماهنگ و همراه، این جدولی که به بهبود جمعیت منتهی می‌شود را تکمیل کنند.

خطیب جمعه پردیس با بیان اینکه جوانی جمعیت نیاز به ایجاد انگیزه و گفتمان دارد، گفت: همه علما و روحانیون و اساتید دغدغه‌مند باید در این زمینه تلاش کنند و همچنین مؤسسات و خیرین باید تلاش کنند تا ازدواج آسان شکل بگیرد و نیز قوانین حمایتی ویژه باید تصویب بشود و آن قوانین را باید دولت محترم اجرا بکند و دستگاه قضا هم نظارت دقیق داشته باشد.

وی ادامه داد: مثلاً تسهیلات برای ازدواج و فرزندآوری و مسکن و خودرو و همچنین ایجاد شغل و…را اگر خوب اجرا نکنیم و مرتباً روایت و آیه قرآن برای مردم بخوانیم که فایده ندارد، بلکه این ‌دو را توأمان باید پیش برد، هم بسته‌های حمایتی و هم بسته‌های فرهنگی به کار گرفته شود.

حسینی با اشاره به فرمایشاتی از مقام معظم رهبری گفت: خطر و مسئله جمعیت وقتی انسان به عمق آن فکر می‌کند تن او می‌لرزد، چون با کاهش جمعیت برای تأمین نیروی جوان و با نشاط جهت پیشرفت کشور به مشکل برخواهیم خورد و مشکلات دیگر.

وی در خصوص ورزش و سلامتی جوانان گفت: اهتمام مسئولین به ورزش و جوانان باید بیشتر و با کیفت باشد.

امام جمعه پردیس گفت: از اجرای پیاده‌روی دختران قوی توسط اداره ورزش و جوانان و همکاری شهرداری و ستاد نماز جمعه تشکر می‌کنم، مسئولین محترم باید نسبت به ورزش و جوانان و مشکلاتی که ورزشکاران با آنها روبرو هستند اهتمام ویژه‌ای داشته باشند که اگر آنها مرتفع بشود برکات فراوانی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به تشکیل مجلس دوازدهم گفت: ۱۷۴ نفر از نمایندگان تازه‌نفس هستند، برخی از ایشان سابقه نمایندگی دارند اما بخش زیادی هم برای اولین‌بار به بهارستان راه یافته‌اند، به باور ما اولین و مهمترین وظیفه نمایندگان آشنایی عمیق با قانون اساسی و وظایف نمایندگی و اسناد بالادستی کشور و مهم‌تر از آن آشنایی عمیق با گفتمان امام راحل و رهبر حکیم انقلاب اسلامی است.

حسینی ابراز داشت: نمایندگان مجلس در ابتدای هر دوره باید با گفتمان ولایت به‌معنای واقعی آن آشنا شوند و این مسیر را دنبال کنند.

امام جمعه پردیس خاطر نشان کرد: جانمایی واقعی و به دور از احساس و هیجان در کمیسیون‌های مجلس بر اساس تخصص و نیاز جامعه صورت بگیرد.

وی گفت: تلاش مجاهدانه برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی باید از اهداف مسؤلین باشد.

وی همچنین اظهار داشت: به نظر می‌رسد با انجام اقدامات قانونی ضمن اجرایی‌کردن شعار سال، مطالبات رهبر انقلاب در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را فراهم کرده و گام‌های اساسی به‌منظور مردمی‌سازی اقتصاد و مبارزه با تبعیض و فساد بردارد و تغییر در روندها را از همین نقطه آغاز کرده، جواب اعتماد مردم را بدهد.

حسینی در ادامه افزود: پردیس و ۳۰ نماینده محترم و چشم انتظاری مردم این شهرستان به اینکه این نمایندگان چه خواهند کرد، آیا بی‌مهری دوره گذشته اغلب نمایندگان نسبت به پردیس جبران خواهد شد، آیا به قول و وعده‌هایی مانند اینکه حتماً حضور بیشتری در بین مردم شهرستان خواهیم داشت عمل خواهند کرد و اینکه تمام مشکلات پردیس را مطالعه و پیگیری تا حل مشکلات را خواهیم داشت.

کد خبر 6108979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha