۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲

امام جمعه کمالشهر:

منتخبان مردم در مجلس به فکر معاش و فرهنگ آنها باشند

منتخبان مردم در مجلس به فکر معاش و فرهنگ آنها باشند

کمالشهر- امام جمعه کمالشهر گفت: منتخبان مردم در مجلس باید به فکر مردم و معاش، فرهنگ، اخلاق و دین آنها باشند و از مردم فاصله نگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمود نورپور در خطبه‌های نماز جمعه کمالشهر، کاهش شدید نرخ رشد جمعیت و سقوط نرخ باروری در ایران اسلامی را یکی از دغدغه‌های اصلی و جدی بزرگان به ویژه رهبر معظم انقلاب است، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: ایشان در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ابراز نگرانی از این موضوع فرمودند: یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند تن او می‌لرزد مسئله جمعیت است.

وی بیان کرد: ما در آینده نه چندان دور با یک چالش و نگرانی بزرگ مواجه خواهیم شد که آن پیری جمعیت ما است و اینکه کشورمان در آینده نزدیک به یک کشور پیر تبدیل می‌شود. آری

حجت الاسلام نورپور ادامه داد: اولاً سن ازدواج‌ها بسیار بالا رفته و ۱۰ الی ۱۵ میلیون جوان داریم که سن ازدواج آنها در سال سپری شدن است. ثانیاً در ۴۰ سالگی هم که ازدواج می‌کنند، پس از گذشت چند سال از ازدواجشان می‌گویند یک فرزند کافی است که نتیجه آن پیری جمعیت خواهد شد و کشور پیر یعنی کشور آسیب‌پذیری که امنیت، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و استقلال آن ضربه پذیر خواهد بود و این فاجعه است؛ از این رو همه باید به فکر باشند.

امام جمعه کمالشهر اظهار کرد: هر کسی هر چه برای تکثیر جمعیت از دستش بر می‌آید باید در راستای آن گام بردارد؛ ترویج ازدواج آسان، اشاعه فرهنگ قناعت و ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی، توجه بیشتر به سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت و تلاش برای تحقق کامل قانون جوانی جمعیت و … باید در سرلوحه برنامه‌های مسؤولان و مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بدانید امروز تهدید و کنترل جمعیت خیانت به ایران و انقلاب و افزایش جمعیت بالاترین حسنه و در واقع فتح خرمشهر دیگری است که مایه یاس دشمنان قسم خورده خواهد بود، عنوان کرد: منتخبان ملت در مجلس دوازدهم، به دوراندیشی و داشتن برنامه و رعایت تقوای الهی در همه امور و حرکت در خط ولایت و تلاش برای حل مشکلات معیشتی توصیه می‌شوند. آنها باید به فکر مردم و معاش، فرهنگ، اخلاق و دین آنها باشند و از مردم فاصله نگیرند؛ وکالت مردم امانت شرعی و الهی است.

کد خبر 6109085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha