۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۵

استاندار اردبیل:

شهید آیت الله رئیسی نگاه ابزاری به مردم نداشت

شهید آیت الله رئیسی نگاه ابزاری به مردم نداشت

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: شهید آیت الله رئیسی هیچ وقت نگاه از بالا به پایین به مردم نداشت و ملت را ابزاری برای رسیدن به اهداف خود ندید و همین خصلت ایشان را در نزد مردم محبوب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی ظهر شنبه در آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت در حسینیه ثارالله اردبیل اظهار کرد: مهمترین ویژگی و رمز ماندگاری آیت الله شهید رئیسی صداقت با مردم و با مردم بودن بود و ایشان خود را هیچ وقت از مردم جدا ندید.

وی با اشاره به اینکه برخلاف سایر اندیشه‌ها آیت الله شهید رئیسی مردم را با دید ابزاری نگاه نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: ایشان همواره عزت و احترامی بالا برای مردم قائل بودند و هیچ گاه تصور نکرد که از مردم بالاتر است و شأن ملت را همواره در عرصه‌های ملی و بین المللی حفظ کرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی آبروی مردم ایران را عزت و آبروی خود می‌دید، گفت: رئیس دولت سیزدهم هیچ گاه دورویی در ارتباط با مردم را پیشه خود نکرد بلکه با صداقت و اعتماد در بین مردم حاضر شد و همین روحیه مردم داری و مردم محوری وی بود که این چنین بعد از شهادتش ملت را به کوچه‌ها و خیابان‌ها ریخت و حماسه‌ای الهی و عظیم در تشییع پیکرش خلق شد.

عاملی با بیان اینکه پشت میزنشینی و دستور دادن در قاموس شهید رئیسی جایگاهی نداشت، تصریح کرد: در صداقت و اعتمادآفرینی آیت الله شهید رئیسی همین بس که او در ایران زندگی کرد و خانواده هاش نیز در نهایت سادگی و صداقت در همین کشور بودندو برخلاف سایرین که خودشان در کشور بودند و صدای اطرافیانشان از کانادا، لندن و سایر کشورهای اروپایی می‌آمد نبود.

رئیسی دنبال تاریخ سازی در کشور نبود

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در میدان بودن مهمترین سیره و سلوک عملی آیت الله رئیسی بود، اظهار کرد: آیت الله رئیسی با درک دو آفت در کشور پای در عرصه انتخابات ریاست جمهوری گذاشت و آن فسادستیزی و مبارزه با ناکارآمدی در کشور بود.

عاملی ادامه داد: آیت الله شهید به دنبال تاریخ سازی و طرح رزومه برای خود در کشور نبود و همواره سعی کرد به دور از باندبازی و باندسازی مسائل را در کشور به پیش ببرد که خود نشان از والاتباری و بزرگ اندیشی این شهید خدمت بود.

وی تلاش رئیسی را برای عزت آفرینی کشور در عرصه تقویت روابط با سایر کشورها و تنش زدایی منطقه‌ای یادآور شد و بیان کرد: در حوزه بین المللی تمام تلاش دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید بر این بود تا بر عزت این کشور بیفزاید و به همین خاطر حضور سران ۶۸ کشور را در مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی شاهد بودیم.

استاندار اردبیل گفت: این شخصیت بی نظیر نه تنها خستگی نمی‌شناخت بلکه هر ۱۰ روز یک سفر استانی و شهرستانی انجام می‌داد و سعی می‌کرد بیشتر از آنکه پشت میز باشد در کنار مردم بوده و در حل مشکلات آنها گام بردارد.

اتمام طرح‌های نیمه تمام اردبیل در دوران خدمت آیت الله رئیسی

عاملی به مدت مسئولیت ۲ سال و ۹ ماه خدمات ماندگار رئیسی در کشور اشاره و اظهار کرد: در این مدت وی سعی کرد تا وضعیت کشور را به رغم سختی‌ها و دشواری‌های تحریم و تلاش مستکبران بهبود بخشد هرچند در ادامه برنامه‌هایی برای کاهش تورم و افزایش شرابط بهبود رفاه و معیشت مردم بود که اجل اجازه اجرایی شدن آن را نداد

وی ادامه داد: در دوران مسئولیت شهید آیت الله رئیسی بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام رسید و یا در حال تکمیل است که ما منتظر سفر دوم بودیم که از این نعمت بی بهره شدیم ولی امیدواریم مسئولان منتخب مرم در مسئولیت پیش رو بتوانند این پروژه‌ها را به سرانجام برسانند.

استاندار اردبیل آسفالت ریزی راه‌های روستایی، آبرسانی روستایی و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی، بهره برداری از پایاب سد سبلان، احداث پست ۳۶۰ کیلوولت، احداث واحدهای مسکونی و توجه به طرح تحولی گردشگری را از دیگر اقداماتی خواند که در دوران مسئولیت شهید آیت اله رئیسی در استان اردبیل به سرانجام رسیده است.

کد خبر 6118138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha