۲۱ دی ۱۳۸۶، ۱۱:۰۹

موتمن در گفتگو با مهر:

"انتهای جاده" باید چهار دقیقه کوتاهتر می‌شد

"انتهای جاده" باید چهار دقیقه کوتاهتر می‌شد

کارگردان فیلم تلویزیونی "انتهای جاده" معتقد است ریتم کند فیلم مشکل تدوین نیست و اگر چهار دقیقه از زمان 86 دقیقه‌ای فعلی کم می‌شد، فیلم شادابتر به نظر می‌رسید.

فرزاد موتمن درباره تولید "انتهای جاده" به عنوان نخستین کار تلویزیونی خود به خبرنگار مهر گفت: "از چندی پیش تولید فیلم‌های تلویزیونی مورد توجه قرار گرفته و به فیلمسازان سینما پیشنهاد ساخت این آثار داده می‌شود. من هم از فیلم‌های پیشنهادی "انتهای جاده" را پذیرفتم، ولی آنچه مرا به ساخت این فیلم ترغیب کرد، حضور مادر 75 ساله و فرزند 50 ساله بود."

وی که تاکنون پنج مستند تلویزیونی ساخته افزود: "فضای فیلم آرام و کند است و من این فضا را می‌پسندم. "انتهای جاده" تصویری جدید از زن نشان می‌دهد. معمولاً تصویر زن مستقل کلیشه‌ای است و زن روشنفکر را نقاش، نویسنده و ... نشان می‌دهد، اما در این فیلم ما زنی داریم که معلم بوده و خودش را وقف فرزندان و زندگی کرده و بعد از تصادف پسرش تصمیم می‌گیرد باز هم دست به کار شود."

کارگردان فیلم سینمایی "شب‌های روشن" درباره کندی ریتم "انتهای جاده" و نشان دادن فضای آرام زندگی مادر و فرزند به جای روایت داستان توضیح داد: "اگر قرار بود این فیلم را به صورت سینمایی بسازم، باز هم این ریتم را انتخاب می‌کردم. "انتهای جاده" دو شخصیت دارد؛ یکی مادر و دیگری پسرش که بعد از تصادف روی صندلی چرخدار نشسته است. شخصیت‌های این فیلم ایستا بودند."

موتمن در ادامه افزود: "قبول دارم "انتهای جاده" قصه ندارد و اتفاقی خاص در آن نمی‌بینیم، ولی من می‌خواستم یک فضای خلوت را نشان دهم. این فیلم من را به یاد "مرد آرام" جان فورد می‌اندازد. تدوین فیلم خیلی خوب بود و به نظرم اگر چند دقیقه از آن را حذف می‌کردیم، بهتر هم می‌شد. معتقدم اگر قید 90 دقیقه‌ای را از فیلم‌های تلویزیونی برداریم، بهتر می‌شود. در دنیا زمان فیلم تلویزیونی 75 تا 95 دقیقه است. اگر به ما اجازه داده می‌شد به جای 86 دقیقه 82 دقیقه پخش کنیم، فیلم شاداب‌تر می‌شد."

کارگردان فیلم سینمایی "باج خور" و فیلم تلویزیونی "شب‌زده" با اشاره به بازی آفرین عبیسی و ابوالفضل پورعرب در "انتهی جاده" گفت: "به نظرم این دو شخصیت بازی خوبی ارائه کردند. گره با تولید انبوه فیلم‌های تلویزیونی رو به رو هستیم، اما من برای انتخاب بازیگران به مشکل برنخوردم و از بازی بازیگران راضی هستم."

وی خاطرنشان ساخت: "تولید فیلم‌های تلویزیونی اتفاقی مثبت است و خوب هم در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود، ولی اینکه ناگهان تصمیم می‌گیرند انبوه‌سازی کنند و فیلم خارجی پخش نکنند و تولید فیلم ایرانی بالا برود، درست نیست، چرا که به اندازه کافی روی فیلمنامه کار نمی‌شود. خیلی از فیلم‌هایی که کارگردانی‌اش به من پیشنهاد شد نیز مشکل فیلمنامه داشتند."

فیلم تلویزیونی "انتهای جاده" چهارشنبه 19 دی به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از شبکه یک پخش شد. فیلم درباره امیرعلی است که خانواده‌اش به اروپا مهاجرت کرده‌اند. او که با مادر پیرش زندگی می‌کند، می‌خواهد با فروش خانه پدری به اروپا برود، اما مادر متوجه می‌شود پسرش اتاقی در سرای سالمندان برای او رزرو کرده است. امیرعلی در تصادفی زمینگیر می‌شود و ...

کد خبر 618934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha