۶ اسفند ۱۳۸۶، ۱۲:۳۱

همایش علمی امام موسی صدر/

اندیشه امام موسی صدر در جغرافیای خاصی نمی‌گنجید

رئیس سازمان مدارس و حوزه های علمیه خارج از کشور گفت: خصوصیت بارز امام موسی صدر این بود که او در جغرافیای خاصی نمی گنجید.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام نور اللهیان رئیس سازمان مدارس و حوزه های علمیه خارج از کشور پیش از ظهر امروز در همایش علمی امام موسی صدر؛ سرشار از مفاهیم راهشگا تاکید کرد: که شخصیت برجسته امام موسی صدر از اصلی ترین عوامل بزرگ شدن ایشان در تاریخ بوده است.

وی افزود: در این که موسی صدر موفق شد در دوران جهاد خود دین را به پا دارد و در جامعه ای که مسئولیت هدایت آن را بر عهده گرفته بود با دین نقش های فرهنگ ساز ایجاد نماید شکی نیست ، اما خصوصیت بارز این شخصیت بزرگ این بود که او در جغرافیای خاصی نمی گنجید.

نوراللهیان با بیان اینکه امام موسی صدر جهانی می اندیشید گفت: ایشان در واقع زمان خود را به خوبی می شناخت و فرزند زمان خود بود و علاوه بر آن موقعیت شناسایی و درک کاملا صحیحی از شرایط و وضعیت دوران خود داشت.

رئیس سازمان مدارس و حوزه های علمیه خارج از کشور ادامه داد: الان 30 سال است که امام موسی صدر در لبنان حضور ندارد اما همه می دانند که شخصیت این مرد بزرگ در لبنان زنده است و این زنده بودن به آن معناست که نوع نگاه ایشان همچنان در تحولات لبنان قابل مشاهده است.

وی در ادامه اظهار داشت: آقای موسی صدر تحقیقا در جهت بزرگی و عظمت شریعت و مذهب تشییع حرکت کرد اما در این مسیر حتی یک قدم در راستای تفرقه یا فرقه گرایی بر نداشت.

نواللهیان همچنین گفت: امام موسی صدر همواره با نگاهی توام با وحدت و ایجاد اخوت و برادری به صحنه لبنان وارد شد و توانست جایگاه شیعیان در آن کشور را به گونه ای چشمگیر ارتقا دهد.

کد خبر 645224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha