۲۱ فروردین ۱۳۸۷، ۱۸:۴۳

تمبر یادبود آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) منتشر شد

تمبر یادبود آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) منتشر شد

تمبر یادبود آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) منقوش به تصویر گنبد زیبا و ملکوتی بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی در روز میلاد آن حضرت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این تمبر به سفارش معاونت روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و با هدف ترویج و اشاعه شعائر اسلامی در روز میلاد حضرت سیدالکریم (ع) منتشر شده است.

در این تمبر زیبا، نمایی از آسمان آبی، گنبد طلایی حرم حضرت (ع) ، گنبد حرم امامزاده طاهر(ع) و گنبد حرم امامزاده حمزه (ع) و مصلی در صحن های آیت الله کاشانی و صحن باغ طوطی نقش بسته است.

 تمبر یادبود آستان مقدّس از طریق اداره پست مرکزی تهران و در تعداد 4 هزار عدد به چاپ رسیده است.

چهارم ربیع الثانی سالروز میلاد محدث عالیقدر و امامزاده والامقام حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) است که به شادمانی این روز جشن های باشکوهی در شهرستان ری و همچنین در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام برگزار می شود.

ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم (ع) در سال 173 هجری قمری در شهر مقدس مدینه واقع شده و مدت 79 سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم (ع)، امام رضا (ع)،امام محمدتقی (ع) و امام علی النقی (ع) مقارن بوده است.

این محدث عظیم الشان، محضر مبارک امام رضا ، امام محمد تقی و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است. 

نسب آن حضرت با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می رسد و از این رو به " عبدالعظیم الحسنی" شهرت یافته است.

کد خبر 662748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha