۸ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۱:۵۷

در جلسه علنی امروز؛

طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت ماهواره از دستور کار مجلس خارج شد

طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت ماهواره از دستور کار مجلس خارج شد

با رای نمایندگان در جلسه علنی امروز ، طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت ماهواره مصوب مجلس ششم از دستور کار مجلس خارج شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز به بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد رد طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود ، پرداختند و به رد آن رای مثبت دادند.

با رای نمایندگان این طرح در دستور کار مجلس خارج شد.

ستار هدایتخواه مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس هنگام بررسی این طرح در خصوص علت رد این طرح توسط کمیسیون فرهنگی گفت: این طرح در مجلس ششم تصویب و در جهت تایید به شورای نگهبان ارسال شده که این شورا کلیت طرح مذکور را مغایر شرع و قانون اساسی دانسته و به مجلس ششم اعاده کرده بود.

وی افزود: شورای نگهبان معتقد است این طرح مغایر با بند اول اصل سوم قانون اساسی یعنی ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی است.

هدایتخواه تصریح کرد: شورای نگهبان همچنین معتقد است این طرح مغایر بند 5 اصل سوم قانون اساسی یعنی طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب نیزهست.

مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: شورای نگهبان همچنین این طرح را مغایر اصل نهم قانون اساسی درباره تفکیک ناپذیری وحدت و تمامیت ارضی کشور از یکدیگر و لزوم حفظ آنها می داند و به همین دلیل کلیات آن را رد و به مجلس ششم ارجاع داده بود .

به گفته وی این طرح در مجلس ششم هم تقریبا مسکوت ماند و در مجلس هفتم برای تعیین تکلیف به کمیسیون فرهنگی ارجاع شد.

هدایتخواه گفت: کمیسیون فرهنگی هم با بررسی این طرح ایرادات شورای نگهبان به تمام موارد این طرح را به جا و درست تشخیص داد.

وی  یادآور شد: هم اکنون طرح مشابهی تحت عنوان طرح استفاده مدیریت شده از ماهواره در دستور کار کمیسیون فرهنگی است.

پس از سخنان هدایتخواه رد این طرح به رای گذشته شد و نمایندگان مجلس با 123 رای موافق و 20 رای مخالف و 23 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر با رد این طرح موافقت کردند.

کد خبر 672698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha