۶ آبان ۱۳۸۷، ۹:۱۴

وحدت آموزه اصلی اهل بیت (ع) است

وحدت آموزه اصلی اهل بیت (ع) است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اجتماع عمومی جماعت اسلامی پاکستان گفت: اهل بیت(ع) همواره بر خط وحدت تأکید داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله تسخیری دبیر کل مجمع در اجتماع عمومی سه روزه جماعت اسلامی پاکستان با اشاره به امید به عنوان مهمترین انگیزه یک مسلمان گفت: مشکلات و گرفتاریهای امروز جهان اسلام باعث قدرتمندتر و مستحکمتر شدن مسلمانان خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط جهان اسلام در ابتدای قرن بیستم افزود: در آن دوران جهان اسلام کاملاً زیر یوغ استعمار بود ولی با تلاش علما و شخصیتهای اسلامی موج بیداری اسلامی در اواسط قرن 20 در جهان اسلام وزیدن گرفت.

دبیر کل مجمع در ادامه با بیان اینکه شهید صدر و امام خمینی(ره) افرادی بودند که در ایجاد و تحکیم موج بیداری اسلامی نقش به‌سزایی ایفا نمودند، گفت: آنان باعث افروخته شدن امواج آزادی‌خواهی مسلمانان در اواسط قرن 20 شدند.

وی همچنین با تأکید بر تقریب مذاهب اسلامی و وحدت بین ادیان و مذاهب مختلف در پاکستان گفت: اهل بیت(ع) همواره بر خط وحدت تاکید داشته‌اند.

آیت‌الله تسخیری در این نشست خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران با وجود فشارهای روز افزون غرب و تحریم همه‌جانبه از سوی آنان همچنان پله‌های ترقی و پیشرفت را روز به روز طی می‌کند.

نشست اجتماع عمومی جماعت اسلامی پاکستان 3 الی 5 آبان ماه با حضور بیش از 150 هزار نفر از اعضای این جماعت در سراسر پاکستان و علما و شخصیتهای بارز جهان اسلام در لاهور پاکستان برگزار شد.

آیت‌الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه این نشست در گردهمایی سالانه سازمان دانشجویان امامیه پاکستان سخنرانی نمود و با علمای شیعه و اهل تسنن مقیم لاهور دیدار و گفتگو کرد. 

کد خبر 772010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha