۲۹ دی ۱۳۸۷، ۱۵:۳۷

تزریق 24 هزار میلیارد ریال به بانکها برای پرداخت تسهیلات مسکن مهر

تزریق 24 هزار میلیارد ریال به بانکها برای پرداخت تسهیلات مسکن مهر

مشهد - خبرگزاری مهر: عضو شورای مسکن کشور از اختصاص24 هزار میلیارد ریال به شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات مسکن مهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، مقداد همتی پیش از ظهر امروز در جلسه شواری مسکن استان افزود: تحول اقتصادی و بنگاه های زودبازده اقتصادی سه طرح عمده و عظیم دولت نهم است که طرح مسکن مهر با هدف افزایش عرضه مسکن و جلوگیری از سوداگری در این بخش تدوین گریده است.

عضو شورای مسکن کشور گفت: در همین راستا 24 هزار میلیارد ریال به شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات مسکن مهر اختصاص یافته است.

همتی تصریح کرد: این اعتبار، جدا از منابع مالی داخلی بانک ها به آنان واگذار شده که 5 هزار میلیارد ریال به آماده سازی و 19 هزار میلیارد ریال به ساخت اختصاص دارد.

وی در ادامه افزود: طرح مسکن مهر با اشتغال زایی سه میلیون نفر و حجم سرمایه گذاری دولتی و غیر دولتی 300 هزار میلیارد ریال باید طی 3 سال اجرا شود و سالانه 1.5 میلیون واحد مسکونی را برای اقشار کم درآمد فاقد مسکن احداث کند.

عضو شورای مسکن کشور خاطر نشان کرد: در همین زمینه به استان ها برای انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات به تعاونی های مسکن مهر بدون هیچ گونه محدودیت و سقف خاص تفویض اختیار شده است.

وی خاطر نشان کرد: روند آماده سازی در خراسان رضوی از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما عملیات ساخت و ساز باید تقویت شود و باید با رفع مسائل در حوزه تامین زمین و پرداخت تسهیلات این روند شتاب بیشتری گیرد.

 

کد خبر 818448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha