۵ فروردین ۱۳۸۸، ۱۶:۲۱

متکی:

دشمنان ایران در خاورمیانه به آخر خط رسیده‌اند

دشمنان ایران در خاورمیانه به آخر خط رسیده‌اند

وزیر امور خارجه ایران اقدام دولت و ملت موریتانی را در قطع روابط با رژیم صهیونیستی شجاعانه دانست و گفت: دشمنان ما در خاورمیانه به آخر خط رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر متکی در دیدار با محمد ولد عبدالعزیز رئیس شورای عالی حکومتی کشور موریتانی با بیان این مطلب اظهار داشت: خاورمیانه جدید متولد شده که تحت تاثیر فشارها و زورگویی و جنگ‌افروزی منفعل نمی‌شود و در جهت صلح و عدالت حرکت می کند.

وی در این دیدار با تاکید بر اینکه دو کشور آماده همکاری در زمینه‌های اقتصادی هستند، افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه‌های نفت،‌ بهداشت و درمان، ‌انرژی، کشاورزی، ‌تجارت و امور بانکی با موریتانی همکاری کند و از سوی دیگر آماده است تا همه توان و ظرفیت های خود را در خدمت دولت و ملت موریتانی قرار دهد.

همچنین در این سفر کارگروههای تخصصی در حوزه های نفت، ‌انرژی، بهداشت و درمان و کشاورزی تشکیل شد و سه سند همکاری نیز به امضا رسید و مقرر شد دو کشور اقدام به گشایش سفارتخانه در پایتخت‌های یکدیگر کنند.

در پایان سفر متکی به موریتانی سه یادداشت همکاری شامل کمک های توسعه‌ای ایران به موریتانی، ‌یاداشت تفاهم لغو روادید گذرنامه های سیاسی و خدمت بین دو کشور و یادداشت تفاهم همکاری های بین وزارت خارجه دو کشور به امضا رسید.

وزیر امور خارجه ایران که یک هیئت عالیرتبه وی را در این سفر دوره‌ای همراهی می کند، صبح امروز برای دیدار با مقام‌های کشور برزیل وارد برازیلیا پایتخت این کشور شد.

متکی در بدو ورود مورد استقبال سرکیس مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه برزیل، شاطرزاده یزدی سفیر ایران در برازیلیا و کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور قرار گرفت.

وی قرار است در سفر دو روزه به برزیل علاوه بر دیدار با همتای برزیلی خود با لولا داسیلوا رئیس جمهوری و رئیس مجلس و همچنین وزیر انرژی این کشور پیرامون روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کند.

کد خبر 852120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha