۲ خرداد ۱۳۸۸، ۱۲:۱۳

اکبری خبر داد:

وزارت صنایع و معادن و بازرگانی ادغام می شوند

وزارت صنایع و معادن و بازرگانی ادغام می شوند

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن با وزارت بازرگانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله اکبری صبح  شنبه در حاشیه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی آمل گفت: متاسفانه بسیاری از ناهماهنگی های بین دو وزارتخانه فوق  سبب شده تا مشکلاتی برای صنعتگران و تولیدکنندگان کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنایع و معادن در کشورمتولی تولید وصنعت است افزود: متاسفانه وزارت بازرگانی در این بخش اقدام به تعرفه گذاری می کند.

اکبری اضافه کرد: متاسفانه وضع شدن تعرفه های بیش از حد واقعی خود، تولید کنندگان و مدیران واحدهای صنعتی را خواستار چاره جویی از نمایندگان مجلس کرده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون در کشور نظام جامع تعرفه ای در کشور وجود ندارد و تعرفه گذاری در اختیار وزارت بازرگانی است که این مهم یک عیب بزرگ محسوب می شود.

اکبری در عین حال گفت: متاسفانه نظام بانکی و گمرکی کشور به شدت معلول هستند.

وی با اشاره به اینکه در طرح تحول اقتصادی دولت  بازنگری در نظام های بانکی و گمرکی لحاظ نشده است، یادآور شد: این در حالی است که نظام های جامع گمرکی و بانکی در برنامه پنجم توسعه اصلاح شده است.

 

کد خبر 883530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha