۵ مرداد ۱۳۸۸، ۱۱:۰۹

مسلمانان آفریقای جنوبی به کمک هموطنان سیل‌زده شتافتند

مسلمانان آفریقای جنوبی به کمک هموطنان سیل‌زده شتافتند

مسلمانان آفریقای جنوبی در پی بارش شدیدی که روز 13 ژوئیه در این کشور صورت گرفت، به سرعت وارد عمل شده و به هزاران نفر از ساکنان شهر کیپ تاون که خانه‌های خود را در این سیل شدید از دست دادند کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلام آنلاین، حمزه دادا الک مدیر اجرایی بنیاد اسلامی مستضعفین در کیپ تاون گفت: ما از تمام اعضای جامعه اسلامی که به سرعت به فراخوان کمک به مردم شهر پاسخ دادند سپاسگزار هستیم.

وی افزود: براساس برنامه ریزیهایی که انجام دادیم تلاش کردیم به هزاران خانواده ای که خانه های آنها به واسطه این سیل شدید تخریب شده کمک کنیم.

روز 13 ژوئیه (22 تیر ماه) باران شدیدی در بسیاری از بخشهای کیپ تاون بارید و به جاده ها و همچنین بیش از 2400 ساختمان آسیب شدیدی وارد کرد که این امر به بی خانمان شدن هزاران نفر از مردم شهر منتهی شد.

بنیاد مستضعفین مسلمانان در کیپ تاون نیز به دنبال این رویداد فراخوانی منتشر کرد و از مسلمانان خواست به هموطنان سیل زده خود کمک کنند، آنها نیز وجوه نقد، پتو، لباس به قربانیان این زلزله اهدا کرده و حتی پیشنهاد کردند می توانند منزل خود را با آنها سهیم شوند.

مسجد کیپ تاون نیز به قربانیان سیل پیشنهاد کرد تا زمانی که در این شرایط به سر می برند برای خواب از فضای این مسجد استفاده کنند، در این میان بنیاد مستضعفین نیز پتو و غذای گرم برای آنها فراهم کرد.

کیپ تاون دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی است که حدود نیم میلیون مسلمان در آن زندگی می کنند.

الک همچنین اظهارداشت سازمان متبوع وی از سخاوت جامعه مسلمان برای پاسخ به درخواست کمک قدردانی می کند، چرا که آنها تا حد توان کمکهایی را برای اهدا به سیل زدگان ارائه کردند.

از سوی دیگر این اقدامات مسلمانان مورد استقبال مقامات شهر هم قرار گرفت به طوری که شارلوت پاول سخنگوی بخش مدیریت فجایع طبیعی شهر کیپ تاون از کمکهای مسلمانان قدردانی کرد و از سایر جوامع خواست الگوی آنها را در پیش بگیرند.

جان استون آدامز مدیر و بنیانگذار بنیاد مستضعفین آفریقای جنوبی گفت: کمک مسلمانان به زلزله زدگان امر غیر معمولی نیست.

رشد این بنیاد از سال 1986 نیز در نتیجه حمایت جامه مسلمان بوده است و بدون آن این سازمان راه موفقیت را طی نمی کرد.

اسلام در سال 1654 توسط بردگانی که برای شرکت هلندی شرق هند کار می کردند و تبعید شدگان سیاسی وارد کیپ تاون شد.
درحال حاضر 5/1 درصد از جمعیت 44 میلیونی آفریقای جنوبی را مسلمانان تشکیل داده اند.

کد خبر 918911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha