۸ شهریور ۱۳۸۸، ۱۳:۰۶

آغاز انتخابات ژاپن/شانس بالای یوکیو هاتویاما

آغاز انتخابات ژاپن/شانس بالای یوکیو هاتویاما

انتخابات پارلمانی ژاپن امروز یکشنبه درحالی برگزار می شود که یوکیو هاتویاما رهبر حزب دموکرات شانس زیادی را برای پیروزی در انتخابات دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت ژاپن امروز یکشنبه اعلام کرد که مردم بیشتری در رای گیری انتخابات پارلمانی این دوره در مقایسه با چهار سال قبل شرکت می کنند.

انتخابات پارلمانی ژاپن امروز یکشنبه (30 آگوست) از ساعت هفت صبح به وقت محلی برای تعیین کرسی های مجلس نمایندگان این کشور آغاز شد.

وزارت کشور ژاپن امروز یکشنبه اعلام کرد که تا ساعت 11 صبح 21.37 درصد از 103 میلیون نفر واجد شرایط رای خود را به صندوق های رای انداختند درحالیکه در همان زمان در سال 2005 حدود 20.61 درصد از واجدین شرایط در انتخابات پارلمانی رای خود را به صندوق های رای گیری انداخته بودند.

بر اساس این گزارش در انتخابات پارلمانی سال 2005 حدود 67.51 درصد از افراد واجد شرایط شرکت کرده بودند که مقامات دولت ژاپن مشارکت مردم را بالا ارزیابی کردند.

اما انتخابات پارلمانی سال 2005 ژاپن با انتخابات سال 1958 که 76.99 درصد از مردم شرکت کرده بودند، برابری نمی کند.

مراکز رای گیری ژاپن در ساعت 8 شب به کار خود پایان می دهند و انتظار می رود که نتیجه این دوره از انتخابات پارلمانی به زودی اعلام شود.

بر اساس قانون اساسی ژاپن مجلس این کشور مسئولیت تعیین نخست وزیر و تصویب لوایح را بر عهده دارد.

در جدیدترین نظرسنجی ها آمده است که رهبر حزب دموکرات شانش زیادی را برای پیروزی در انتخابات پارلمانی ژاپن دارد.

در این نظرسنجی آمده است که حزب "یوکیو هاتویاما" 320 کرسی از 480 کرسی را به خود اختصاص خواهد داد و یک تغییر کلی را در سیاست های توکیو انجام می دهد.

همچنین انتظار می رود که حزب لیبرال دموکرات حدود 100 کرسی را از آن خود کند.

هم اکنون حزب لیبرال دموکرات 303 کرسی از مجموع 480 کرسی پارلمان ژاپن و حزب کمیتو که با این حزب ائتلاف تشکیل داده تنها 31 کرسی را در اختیار دارد، در مقابل حزب دموکرات مالک 112 کرسی در پارلمان است.

بر اساس این گزارش، در صورت پیروزی دموکرات، برای نخستین بار در 50 سال اخیر تغییر قدرت به صورت زودهنگام در ژاپن اتفاق می افتد.

همچنین رئیس حزب دموکراتیک ژاپن به صراحت پیشتر گفته بود: دولت با سابقه مکرر سوء مدیریت باید از سوی مردم کنار گذاشته شود. تغییر دولت آغازی برای ساخت یک ژاپن جدید است.

کد خبر 938500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha