۲ آذر ۱۳۸۸، ۱۷:۴۹

آغاز تعامل خبری مهر و آوا /

خبرگزاری آوا افغانستان و خبرگزاری مهر قرارداد همکاری منعقد کردند

خبرگزاری آوا افغانستان و خبرگزاری مهر قرارداد همکاری منعقد کردند

مدیران عامل خبرگزاری صدای افغان (آوا) از افغانستان و خبرگزاری مهر از جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه قرارداد همکاری متقابل در حوزه خبری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری مدیرعامل خبرگزاری صدای افغان (آوا) و پرویز اسماعیلی مدیرعامل خبرگزاری مهر عصر دوشنبه دوم آذر ماه قرارداد همکاری رسمی بین دو خبرگزاری را امضا کردند که بر اساس آن دو خبرگزاری متعهد شدند نسبت به تبادل خبری و عکس با یکدیگر همکاری کنند.

حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری مدیرعامل خبرگزاری صدای افغان (آوا) در نشستی که به منظور عقد این قرارداد در خبرگزاری مهر برگزار شد با بیان اینکه اجلاس اوآنا به میزبانی خبرگزاری مهر برخلاف بسیاری از اجلاسها بسیار منظم و پربار برگزار شد ، گفت: علاقه مند به انعقاد این قرارداد در حاشیه اجلاس خبرگزاریهای آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) بودیم و خوشحالیم که امروز این همکاری محقق شد.

وی ادامه داد: خبرگزاری مهر از رسانه های برتر جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و به طور حتم این قرارداد همکاری ، با توجه به اهمیت افغانستان در منطقه و خبرخیز بودن آن می تواند به انعکاس اخبار آن منطقه در خبرگزاری مهر کمک قابل توجهی کند.

مدیرعامل خبرگزاری آوا اضافه کرد: همکاری بین آوا و مهر می تواند به سود این دو رسانه و دو کشور باشد.

حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری با بیان اینکه خبرگزاری آوا تنها خبرگزاری شیعی افغانستان است، گفت: این خبرگزاری افغانستان دارای 5 دفتر منطقه ای در افغانستان و یک دفتر رسمی در مشهد مقدس است و برای ایجاد دفتر رسمی در تهران نیز درخواست مجوز کرده ایم. ضمن اینکه در تاجیکستان و پیشاور هم رابط خبری داریم.

پرویز اسماعیلی مدیرعامل خبرگزاری مهر نیز در این دیدار با بیان اینکه اجلاس اوآنا با حضور دو مهمان ویژه یعنی ترند جمهوری آذربایجان و آوا افغانستان با کیفیت بیشتری برگزار شد گفت: بحث ایران و افغانستان بحث دو کشور نیست. ما با چند کشور منطقه پیوند عمیق تمدنی داریم بنابراین اشتراکات بسیاری با یکدیگر داریم.

وی ادامه داد: ارتباط کشورهای منطقه به خصوص کشورهای اسلامی با پیوند رسانه ها استحکام بیشتری خواهد یافت و این امر می تواند به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که بر همکاری و ارتباط بین کشورهای اسلامی تاکید ویژه ای دارند ، جامه عمل بپوشاند.

اسماعیلی درباره قرارداد همکاری آوا و مهر نیز گفت: امضای قرارداد دو جانبه خبری میان مهر و آوا می تواند کمک زیادی به این دو رسانه کند. افغانستان ملت عزیزی است که در طول سالیان دراز مورد طمع کشورهای مختلف بوده است بنابراین قرارداد همکاری میان رسانه های دو کشور می تواند در بیان آرمانهای مردم افغانستان کمک قابل توجهی کند. 

وی ادامه داد:  قرارداد با آوا می تواند مکمل اطلاع رسانی مهر از اوضاع کشور برادر افغانستان باشد.

مدیرعامل خبرگزاری مهر افزود: با توجه به اینکه آوا منبع خبری مورد اعتمادی است ، آوا همکار مهم منطقه ای برای خبرگزاری مهر خواهد بود و این برای ما مغتنم است.

قرارداد خبرگزاری مهر با خبرگزاری صدای افغان (آوا) پنجمین قرارداد همکاری این رسانه با رسانه های آسیایی در یک هفته گذشته است. مهر در هفته گذشته با خبرگزاریهای یونهاپ کره جنوبی، آنتارا اندونزی، برناما مالزی و مونتسامه مغولستان قرارداد همکاری منعقد کرده بود.

کد خبر 989063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha