قم - خبرگزاری مهر: همایش تجلیل از نیم قرن انتشار نشریه " مکتب اسلام" و فعالیت های علمی آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی در قم برگزارشد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تجلیل از انتشار نشریه " مکتب اسلام" که از سال 1337 آغاز به کار کرد و هم اکنون بیش از نیم قرن در حال انتشار است، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی پیش از ظهر پنج شنبه در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

این همایش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، استاندار و شهردار قم و جمعی از مسئولان و طلاب برگزار شد.

در این مراسم ضمن اشاره به تاریخچه انتشار نشریه مکتب اسلام، از خدمات علمی آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی در احداث این نشریه و تلاش برای استمرار چاپ آن تجلیل شد.

گفتنی است در پایان این همایش از تمبر یادبود نشریه مکتب اسلام نیز رونمایی شد.

 محمود حکیمی یکی از نویسندگان سابق این نشریه اظهار داشت: گرچه بنده با نوشته هایم در عرصه کودکان و نوجوانان شناخته می شوم اما همواره گفته ام که رشد یافته نشریه مکتب اسلام هستم.

وی تاکید کرد: این نشریه در سال 48 تنها در تهران قریب به 10 هزار و 850 مشترک داشت و برای مشترکین خارج از کشور نیز تیراژ بالایی داشت.