۸ دی ۱۳۸۸، ۱۳:۲۸

اراضی کشاورزی در قطب کشاورزی استان یزد تجهیز و نوسازی می ‌شود

اراضی کشاورزی در قطب کشاورزی استان یزد تجهیز و نوسازی می ‌شود

یزد - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: به‌منظور یکپارچه ‌سازی اراضی و افزایش راندمان آبیاری، اراضی کشاورزی زیر سدهای کریت و نهرین طبس تجهیز و نوسازی شده و شبکه‌ های فرعی آبیاری ایجاد می ‌شود.

محمود اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر در طبس با اشاره به اینکه شهرستان طبس دارای دو سد به نامهای کریت و نهرین است، اظهار داشت: با پیگیریهای انجام شده اعتبار مورد نیاز به ‌منظور نوسازی اراضی و ایجاد شبکه ‌های فرعی آبیاری زیر این سدها از محل سفر هیئت دولت به استان یزد و اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش هزینه‌ های تولید، مکانیزه کردن کشت، افزایش راندمان آبیاری و یکپارچه ‌سازی اراضی عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی طبس خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی تجهیز و نوسازی اراضی و ایجاد شبکه ‌های فرعی آبیاری زیر سدهای کریت و نهرین طبس از سال 87 آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

اسدی اظهار داشت: تاکنون در وسعتی معادل 266 هکتار از اراضی، عملیات تسطیح و احداث جاده بین مزارع انجام شده است و این کار برای 157 هکتار دیگر در دست اجراست.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد شبکه آبیاری در 547 هکتار در دست اقدام است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس اعتبارات اختصاصی به این پروژه طی سال‌های گذشته و جاری را بالغ بر 20 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم ‌اکنون این پروژه در روستاهای کریت، ابراهیم‌ آباد و حومه شهر طبس در حال اجراست.

شهرستان طبس از قطبهای کشاورزی استان یزد به شمار می رود و این شهرستان در تولید محصولاتی نظیر گندم، جو، زعفران و ... رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 1007898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha