۲۳ دی ۱۳۸۸، ۱۵:۵۴

سجادی در گفتگو با مهر:

وزارت کشور پیشنهاد احزاب برای بازنگری در قانون احزاب را دریافت ‌کند

وزارت کشور پیشنهاد احزاب برای بازنگری در قانون احزاب را دریافت ‌کند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با اشاره به اظهارات وزیر کشور مبنی بر لزوم بازنگری در قانون احزاب گفت: بهتر بود کمیسیون ماده 10 احزاب طی مکاتباتی از احزاب کشور می خواست پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کنند.

کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام ورهبری در گفتگو با خبرنگار مهر در بیان اینکه آیا جبهه پیروان خط امام و رهبری پیشنهادی برای اصلاح قانون احزاب دارد، افزود: جبهه پیروان همچون دیگر احزاب و تشکل های مختلف کشور معتقد است باید بازنگری براساس نیازها و نقش واقعی احزاب در کشور صورت گیرد و به همین منظور این موضوع در جلسه اخیر جبهه به مطرح  می شود و از احزاب عضو می خواهیم تا در این زمینه برنامه های مورد نظر خود را تدوین کنند.

وی با تاکید بر اینکه در بازنگری قانون احزاب باید از نظرات افراد کارشناس، متخصص و تجربیات موفق دیگر کشورها استفاده کرد، گفت: بدون کمک و همفکری همه احزاب و کارشناسان، بازنگری در قانون احزاب کار پخته و دقیقی نمی شود.

سجادی معتقد است، باید در بازنگری قانون احزاب از نظرات، تجربیات همه احزاب استفاده شود، در غیر این صورت هر چند سال یکبار باید دوباره در قانون احزاب بازنگری شود، چرا که نتوانسته نیازهای واقعی احزاب کشور را پوشش دهد.

به گفته وی، شکل گیری و فعالیت درست احزاب در جامعه می تواند راه قانونی و شفافی برای مشارکت مردم در ساختار قدرت و تقویت حیات و فضای سیاسی در کشور باشد.

 

کد خبر 1016845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha