۲۴ فروردین ۱۳۸۹، ۹:۳۹

عسگرپور: تعاملی با معاونت سینمایی نداریم

عسگرپور: تعاملی با معاونت سینمایی نداریم

مدیر عامل خانه سینما در اولین نشست رسانه‌ای خود به نبود تعامل بین خانه سینما و معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزایش قیمت بلیت، کمبود بودجه آن نهاد صنفی، اختلافات تهیه‌کنندگان و.... پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست مطبوعاتی هیئت مدیره خانه سینما صبح امروز دوشنبه با حضور محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل، امین تارخ سخنگو و فرهاد توحیدی نائب رئیس برگزار شد.

محمدمهدی عسگرپور در پاسخ به خبرنگار مهر در ارتباط با حضور نماینده خانه سینما در شورای پروانه ساخت با توجه به سیر نزولی این مجوزها عنوان کرد: ما در این ارتباط پیگیریهای خود را انجام داده‌ایم ولی  ارتباط بین مجامع حاکمیتی و صنفی سینما  به گونه‌ای مبهم است. ما  به مسئولین معاونت سینمایی عنوان کردیم اشکالی ندارد اگر شما خودتان می‌خواهید پروانه ساخت، پروانه نمایش، اکران و یا تمام پروسه‌های تولید را در دست بگیرید اما قطعاً نیز باید برای این کار ساز و کار قانونی داشته باشید.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهید این شرایط را ادامه دهید در همان هیئت وزیران ملغی شدن حضور نماینده خانه سینما را تصویب کنید. بهتر است به یک جمع بندی برسید و این را اعلام کنید. در هر صورت این شیوه‌ای که در پیش گرفته‌اند بزرگ منشانه نیست.

مدیرعامل خانه سینما در پاسخ به سئوال دیگری درباره تعامل خانه سینما و معاونت سینمایی و پایان کشمکشهای این دو نهاد گفت:‌ درست است ما در جشنواره فیلم فجر همراه  دوستان معاونت سینمایی در یک میز کنار هم نشستیم اما  تعاملی  صورت نگرفت و شاید بعدها این اتفاق بیفتد. قدر این کشمکشهای را بدانیم  شاید به نسل بعد و آینده کمک کند.

 پیگیری سفر سینماگران ایرانی به کشورهای آسیایی

عسگرپور درپاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره سفر سینماگران ایرانی به کشورهای آسیایی برای آشنایی بیشتر با تکنولوژیهای جدید عنوان کرد: این سفر نیز مانند سفر نمایندگان خانه سینما به آمریکا و فرانسه حتماً پیگیری می شود و مقدمات اولیه آن فراهم شده است. ما سعی می کنیم سال 89 این سفر را انجام دهیم. همانطور که می‌دانید امکانات سینمای بالیوود به هالیوود بسیار نزدیک شده و آشنایی با این سینمای صنعتی جزو برنامه های خانه سینما است.

وی ادامه داد: جا دارد در همین ارتباط نیز از بنیاد سینمای فارابی تشکر کنیم. ما مسیرهایی را پیگیری کردیم و به تعاملاتی رسیدیم. هدف اصلی ما سفر به کشورهای جهانی و آشنایی با تکنولوژیهای روز است. باید کرسی ثابتی در مجامع بین المللی داشته باشیم. ما سعی کردیم با بنیاد فارابی مانند سال گذشته  در کن و برلین چتری را برای سینمای ایران فراهم کنیم و امیدواریم این شرایط امسال نیز ادامه پیدا کند.

عسگرپور همچنین درباره افزایش قیمت بلیتها که توسط شورای صنفی نمایش پایان سال گذشته تصویب شده است به خبرنگار مهر گفت: رسیدن به این قیمتهایی که شما عنوان می‌کنید معادلات ساده ای ندارد. معادلات پیچیده‌ای در این امر وجود دارد و باید حمایتهای دولتی در حوزه اکران و پخش فیلمها صورت گیرد. چند پارامتر مشخص را عنوان کنند تا این مسیر از آن طریق قابل حل شود و این فاصله پوشش پیدا کند. در کشورهای دیگر هم  دولتها فاصله بین قیمت بلیتها و ورود آثار به شبکه نمایش خانگی را با حمایتهایی پر می‌کنند.

مدیرعامل خانه سینما درباره شکایت خانه سینما از فرج الله سلحشور گفت: ما این موضوع را رها نکرده ایم و وکیل خانه سینما بعد از هر جلسه من را در جریان پرونده قرار می‌دهد ما همچنان منتظر هستیم و آن را دنبال می‌کنیم.

اطلاعی از تشکیل شورای عالی سینما ندارم

وی درباره تشکیل شورای عالی سینما و اعلام آن از طرف معاونت سینمایی افزود: من اطلاعات زیادی در این باره ندارم فقط خبر آن را خوانده ام و می دانم چنین موضوعی مطرح شده است. در این ارتباط و تعامل با ما هیچ تماسی گرفته نشده است. باید ابتدا شکل و شمایل آن معلوم شود تا درباره آن قضاوت کنیم.

 38 درصد بودجه سال گذشته ما حذف شد

عسگرپور درباره بودجه خانه سینما عنوان کرد: 38 درصد از بودجه ما در سال گذشته حذف شده است. بودجه‌ای که برای ما در نظر گرفته‌اند به اندازه بودجه ساخت یک تا 5/1 فیلم سینمایی است. در صورتی که همین نهاد باید به فکر قشر آسیب پذیر سینما نیز باشد و از آنها نیز حمایت مالی کند.

وی ادامه داد: حل مشکل تهیه کنندگان با امنیت شغلی به هم گره خورده است البته ما کارتهای هوشمندی آماده کردیم برای اعضای انجمن که اطلاعات آنها در آن ثبت شده است.

کد خبر 1062747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha