۱۹ خرداد ۱۳۸۹، ۱۵:۴۹

تنها 25 درصد راه های روستایی خلخال آسفالت است

تنها 25 درصد راه های روستایی خلخال آسفالت است

اردبیل - خبرگزاری مهر: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: در حال حاضر تنها 25 درصد راه های روستایی خلخال آسفالت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در خلخال، بشیر خالقی ظهر چهارشنبه در بازدید از راه های روستایی شهرستان خلخال اظهار داشت: این میزان در مقایسه با روستاهای سایر استانها که بیش از 50 درصداست، قابل قبول نیست.

وی با اشاره به سفر آتی هیئت دولت به استان اردبیل افزود: تلاش می کنیم در سفر ریاست جمهور به استان با جذب اعتبارات ویژه، وضعیت آسفالت راه روستایی این شهرستان را به بیش از 50 درصد ارتقا دهیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه به لحاظ پاره ای عقب ماندگیهای تاریخی وضعیت راه های ارتباطی فرعی و روستایی منطقه خلخال از پیشرفت مطلوبی برخوردار نبوده است، افزود: بزودی این دغدغه مردم با تخصیص اعتبارات ملی و استانی و با برنامه ریزی لازم حل خواهد شد.

وی از مطالعه مسیر بخش زاویه جعفر آباد به روستای برندق خبر داد و با اشاره به اختصاص بودجه دو راه "درام" به هشتجین و راه کلور به "درام" در قانون بودجه کشور، در خصوص بهسازی و آسفالت پروژه های روستایی این منطقه قول مساعد داد.

خالقی ابراز داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر سرعت کارهای اجرایی و تأمین اعتبارات لازم به پروژه ها در سطح کشور بیشتر شده، اما در مسأله راههای ارتباطی شهرستان خلخال باید از ردیفهای اعتباری ملی استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت تامین و توسعه راه های روستایی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که تنها در یک مورد و با بهره برداری از راه روستایی هشتجین به برندق راه ارتباطی 14 روستا به یکدیگر و نیز به منطقه زنجان میسر خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه راه روستایی هشتجین ـ برندق ـ جعفرآباد بیش از 35 کیلومتر طول دارد، اضافه کرد: هم اکنون 17 کیلومتر از این مسیر تکمیل شده و در صورت تأمین اعتبارات لازم 18 کیلومتر مابقی نیز امسال به بهره برداری خواهد رسید.

راه روستایی شال ـ ماجولان به ماسوله نیز که 50 کیلومتر طول دارد و 36 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره راه شهرستان خلخال قرار دارد، از جمله راه های توریستی و گردشگری محسوب می شود. این راه روستایی ارتباط 12 روستا را از طریق ماسوله به استان گیلان و زنجان مرتبط می سازد.

کد خبر 1097938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha