۸ شهریور ۱۳۸۹، ۱۰:۴۵

عباسی در گفتگو با مهر :

اشتغالزایی وظیفه تعاونیها است

اشتغالزایی وظیفه تعاونیها است

وزیر تعاون با تاکید بر وظیفه اشتغالزایی تعاونیها، گفت: هم اکنون انگیزه حمایتی تعاونیها نسبت به ایجاد فرصتهای شغلی تقویت شده است.

محمد عباسی در گفتگو با مهر، با اشاره به جایگاه تعاوینها در قانون اساسی و تاکید قانونی موجود در حمایت از ایجاد اشتغال توسط دولت در قالب تعاونیها گفت: تعاونیها بر اساس قانون اساسی کشور با توجه به ماهیتی که دارند می توانند فرصتهای شغلی بسیاری را در کشور ایجاد کنند.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه تا سال 70 که وزارت تعاون تشکیل شد، پیگیری اشتغال توسط وزارت کار انجام می شد، اظهار داشت: از این رو به این وظیفه وزارت تعاون به عنوان یک رویکرد اساسی کمتر توجه شد.

عباسی با بیان اینکه می توان گفت اشتغالزایی در قالب تعاونیها فراموش شده بود، افزود: موضوع مربوط به وظیفه اشتغالزایی توسط وزیر جدید کار در شورای عالی اشتغال پیگیری شد و از این طریق ضمن تقسیم کار، خود شورای عالی اشتغال وظیفه اصلی سازماندهی اشتغال را برعهده گرفت.

وی ادامه داد: پس از اعلام شورای عالی اشتغال نیز به دلیل وجود انگیزه حمایتی در وزارت تعاون، باورمندی موضوع مربوط به اشتغالزایی نیز کمی جدی تر شده است.

وزیر تعاون همچنین در زمینه عدم امیدواری به توسعه تعاونیها در کشور، گفت: باید در زمینه توسعه فرهنگ تعاون در کشور تلاش شود و در این زمینه لازم است تا رسانه ها و دانشگاهها نیز کمک کنند.

کد خبر 1142728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha