۲۲ مهر ۱۳۸۹، ۱۴:۳۴

تپه اشرف با شیشه سکوریت حفاظت می‌شود

تپه اشرف با شیشه سکوریت حفاظت می‌شود

اصفهان - خبرگزاری مهر:‌ شهردار منطقه چهار اصفهان گفت:‌ حفاظت از تپه تاریخی اشرف قادر است با نصب شیشه سکوریت به سمت خیابان انجام شود که اجرای این امر موجب می‌ شود نمای این اثر، زیبا جلوه کند.

علیرضا پرهام ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تپه اشرف در سمت جنوبی خیابان سلمان فارسی واقع شده یک اثر تاریخی ثبت شده محسوب می شود.

شهردار منطقه چهار شهرداری اصفهان ادامه داد:‌ مدتها بود که این تپه به عنوان یک منطقه متروکه باقی مانده بود و به صرف اینکه آثاری در آن مدفون هست از آن محافظت می شد.

پرهام ادامه داد:‌ خوشبختانه در سال جاری به همت رئیس فعلی سازمان میراث فرهنگی، مصوبات سفر قبلی رئیس جمهور به اصفهان عملیاتی شد.

وی ادامه داد:‌ این طور که از تاریخ به دست آمده منطقه اصلی شهر اصفهان، محله جی بوده و اگر اکنون اصفهانی وجود دارد، خاستگاه آن این منطقه بوده است.

شهردار منطقه چهار شهرداری اصفهان همچنین به تپه شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ‌این تپه در سمت شمالی خیابان سلمان فارسی قرار دارد و یک اثر تاریخی ثبت شده به حساب می‌آید.

پرهام اظهار داشت: ‌این تپه تاریخی آلودگی‌هایی را برای مدارس اطراف خود به وجود آورده که شهرداری منطقه چهار در نظر داشت با اضافه کردن یک لایه سطحی خاک و کاشت نوعی گیاه از ایجاد گرد و خاک در محل جلوگیری کند که سازمان میراث فرهنگی این عملیات را متوقف کرد.

پرهام خاطرنشان کرد:‌عملا بی مهری‌ها و کم لطفی‌هایی به این منطقه شده و توسعه و رشدی که در مناطق دیگر اتفاق افتاده است در این منطقه به علت تاریخی بودن انجام نشده چنانچه ساختمانها در این منطقه نمی‌توانند ارتفاع بگیرند و بسیاری از موارد دیگر باید رعایت شود.

کد خبر 1170751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha