۲۲ آبان ۱۳۸۹، ۱۶:۱۸

توکلی:

رشته تخصصی طب اورژانس در شیراز راه اندازی می شود

رشته تخصصی طب اورژانس در شیراز راه اندازی می شود

شیراز - خبرگزاری مهر: مسئول اورژانسهای بیمارستانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رشته تخصصی طب اورژانس با ایجاد زیرساختهای لازم، سال آینده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر از شیراز، نادر توکلی در نخستین سمینار تجمیع فرآیندهای مالی و مستندسازی اورژانس بیمارستانها در مجتمع ولایت شیراز افزود: در سال جاری پنج نیروی متخصص طب اورژانس به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص داده شده که این تعداد بیشترین آمار متخصص تخصیص داده شده به دانشگاههای علوم پزشکی کشور است.

وی افزود: این متخصصان به گروه پیشین می پیوندند و زمینه ایجاد هسته آکادمیک تخصصی طب اورژانس را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فراهم می کنند.

مسئول اورژانسهای بیمارستانی وزارت بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر هشت مرکز آکادمیک طب اورژانس در کشور فعالیت می کنند که هسته تربیت متخصصان اورژانس هستند و نیروی لازم برای پوشش اورژانسهای کل کشور را تامین می کنند.

توکلی گفت: علوم پزشکی استان فارس به عنوان یکی از قطبهای اصلی در کشور مطرح است به همین دلیل از ابتدای سال جاری مسئله ساماندهی اورژانس بیمارستانها و استقرار متخصص طب اورژانس در فارس و مقدمات تخصصی شدن این بخشها در وزارت بهداشت مطرح است.

وی بیان کرد: همکاری مناسب رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون درمان و پیگیری وسیع کادر مدیریت این دانشگاه موجب پیشرفت قابل توجه ساماندهی اورژانس بیمارستانها در استان فارس شده است.

مسئول اورژانسهای بیمارستانی وزارت بهداشت تصریح کرد: پیش از این، فرآیند مشخصی برای اورژانسها نداشتیم و پزشکان نیز برای کارکردن در بخش اورژانس آموزشهای مورد نیاز را نمی دیدند و این مسئله موجب نارضایتی بیماران می شد.

وی عنوان کرد: امروزه در دنیا و کشور ما توجه ویژه ای به بخشهای اورژانس بیمارستانی می شود به گونه ای که این بخشها دیگر به صورت یک بخش سربار در بیمارستانها به حساب نمی آیند.

توکلی گفت: تجربه های موفقی از مدلهای ساماندهی اورژانس در کشور داریم به گونه ای که اورژانسها به بخشهای درآمدزای بیمارستان تبدیل شده اند و در حال حاضر در اقتصاد درمان بیمارستانها نقش مهمی دارند.

مسئول اورژانسهای بیمارستانی وزارت بهداشت اظهار داشت: با برگزاری این گونه سمینارها سعی می کنیم این فرهنگ را در مدیران ستادی، میانی و حوزه عملیاتی بیمارستانها نهادینه کنیم که اورژانسها می توانند درآمدزا باشند.

توکلی بیان داشت: درحال حاضر مدلهای موفقی از اورژانس برخی بیمارستانها داریم که براساس اسناد موجود، اورژانسها توانسته اند تراز مثبت بیمارستان را بالا ببرند.

وی افزود: درصورتیکه ارایه خدمات اورژانس در یک بیمارستان رضایت بیمار را جلب کند ضریب اشغال تختهای بستری افزایش می یابد که سعی داریم این مسئله را به عنوان یک فرهنگ در تیم درمان بیمارستانها نهادینه کنیم. 

کد خبر 1190989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha