۱۹ آذر ۱۳۸۹، ۱۵:۱۱

علم الهدی:

حجاب ناموس کربلا و عاشوراست

حجاب ناموس کربلا و عاشوراست

مشهد - خبرگزاری مهر: امام جمعه مشهد حجاب را ناموس کربلا و عاشورا دانست و همگان باید در حفظ و رعایت آن کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آغاز ماه محرم و ایجاد شور و هیجان حسینی در میان علاقمندان و عاشقان اهل بیت(ع) اظهار داشت: مودت و عشق فی حد نفسه موضوعیت ندارد اما این رابطه عاطفی به عنوان یک تکلیف واجب و فریضه الهی برای آن است که در سایه آن اطاعت از اهل بیت (ع) و ولایت‌پذیری نسبت به اهل بیت (ع) صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه ثمره مراسم گرفتن برای حضرت سیدالشهداء(ع) و گریه برایشان رسیدن و طی کردن خط حسینی است گفت: این خط را خود امام(ع) در امر به معروف و نهی از منکر تعریف می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری با پرداختن به اینکه منکرات همه به هم وابسته اند ادامه داد: امام حسین(ع) برای نشان دادن جامعه منکری که تا پای قربانی کردن بچه شیرخواره پیش می رود آرمی را نشان می دهند و می فرمایند"جامعه زشت و منکر پذیر شده است".

نهی از منکر مقدم بر امر به معروف است

وی با بیان اینکه نهی از منکر بر امر به معروف مقدم است گفت: نهی از منکر پیرایش جامعه و امربه معروف آرایش آن است و پیرایش بر آرایش مقدم است.

علم‌الهدی براینکه باید از مرزهایی که عبور از آنها موجب توسعه منکرات می‌شود حراست و حفاظت کرد تاکید کرد.

وی اظهار داشت: امروز در جامعه ما اگر در برابر مفاسد اخلاقی و اجتماعی نهی از منکر نشود و جامعه ما منکر پذیر گردد حاکمیت حکومت الهی و حکومت ولایی امروز جامعه ما کنار زده شده و به حاکمیت طاغوت می‌انجامد .

اقدامات صدا و سیما در زمینه فرهنگی قابل تقدیر است

وی با تشکر از اقدامات صدا وسیما و جریان‌سازی‌های فرهنگی با پشتوانه عنوان کرد: در همین فعالیت‌های فرهنگی و حرکت‌هایی که برای تعالی فرهنگی انجام می‌شود باید توجه داشته باشیم برخی جریان‌ها مرز شکنی نکرده و مرزها را به هم نزند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به فیلم مختارنامه ادامه داد: مختارنامه فیلمی ارزشی و قابل تامل است اما باید توجه داشت با یک خلاف شرع در عین انجام دادن یک عمل مقدس مرز شکنی نشود .

شنیدن تک خوانی زنان مغایر شرع است

وی با اشاره به آیه صریح قرآن کریم که می فرماید " زن‌ها نباید صدا را نازک کنند بگونه‌ای که افرادی که در دلشان مرض است طمع کنند" تصریح کرد: تک خوانی زن بصورتی که مردان نامحرم صدای زن را بشنوند نامشروع است و پخش اینگونه لالایی‌ها دنباله رویی‌ها و مرزشکنی‌هایی را در برخواهد داشت که مغایر شرع است.

علم الهدی ادامه داد: شنیده می‌شود در برخی مسابقات قرآنی داور مسابقه مرد است که این موضوع نیز خلاف شرع است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در جامعه‌ای که بنا شد منکر پیشگیری نشود و توسعه یابد در آنصورت نظام الهی به نظام طاغوتی مبدل شده، حضرت امام علی(ع) و امام مجتبی(ع) کنار زده شده و معاویه و یزید سگ‌باز شراب خوار برآن مسلط می‌شود .

علم‌الهدی با تاکید براینکه نگذارید مرزشکنی‌ها به وجود آید اظهار داشت: حضور بانوان در مسابقات بین‌المللی ورزشی شکستن مرز حدود اسلامی است و هرکه اقدام به این فعل می‌کند باید بداند جامعه را به سمت منکر پذیری سوق می‌‌دهد.

کد خبر 1207767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha