۲۸ دی ۱۳۸۹، ۱۴:۳۴

در نشست آیت الله تسخیری:

برنامه های کمیته تقریب مذاهب دهه فجر انقلاب اسلامی تشریح شد

برنامه های کمیته تقریب مذاهب دهه فجر انقلاب اسلامی تشریح شد

ویژه برنامه های کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ، به مناسبت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ،‌آیت الله محمد علی تسخیری مسئول کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ، در نشستی خبری که امروز صبح برگزار شد برنامه های این کمیته را تشریح و گفت : پاره پاره کردن امت اسلامی،نگه داشتن مسلمانان در عقب ماندگی و جداکردن دین از سیاست ، از جمله مهم ترین اهداف استکبار جهانی بود که پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل ،بزرگترین پاسخ امت اسلامی در این زمینه به استکبار جهانی محسوب می شود.

 وی افزود : انقلاب اسلامی ایران ، علاوه بر نزدیک کردن دل های مسلمانان،با حرکت دادن امت اسلامی در مسیر پیشرفت،عقب ماندگی ها را جبران کرد و زمینه ساز وحدت اسلامی ، دیانت و سیاست در جامعه شد.

مسئول کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اعلام اینکه برنامه های این کمیته در دو بخش داخلی و خارجی تنظیم شده است گفت : دیداربا خانواده های شهدای شیعه و اهل سنت استان های خراسان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کردستان، کرمانشاه، گلستان و بوشهر و برگزاری میهمانی لاله ها و غبارروبی از مزار شهدای مناطق مرزی از جمله برنامه های این کمیته به مناسبت سی ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی افزود : برپایی نمایشگاه کتاب در مراکز استان های مرزی از 17 بهمن تا 22 بهمن ، حمایت از 23 عنوان رساله دکترا و کارشناسی ارشد با محور وحدت و انقلاب اسلامی ، سخنرانی فرهیختگان شیعی و سنی پیش از خطبه های نماز جمعه و برگزاری جشن انقلاب اسلامی در مدارس دینی شیعه و اهل سنت در مناطق مرزی ، از دیگر برنامه های این ایام گرامی است.

آیت الله تسخیری ، گشایش شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در سنندج را از جمله برنامه های مهم این ایام عنوان کرد و گفت:با گشایش این شعبه 50 دانشجوی شیعه و سنی در مقطع کارشناسی در دو رشته فقه و حقوق امامیه  و فقه و حقوق شافعی تحصیل خواهند کرد.

وی افزود: آغاز به کار دوره دکترای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران و آماده سازی مقدمات تاسیس شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی زاهدان نیز از برنامه های فرهنگی ارزشمند دانشگاهی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است. ‌

مسئول کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری برنامه های گسترده بین المللی به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، گفت :حضور و برگزاری برنامه های ویژه در همایش های بین المللی همچون اجلاس بین المللی حقوق و مسئولیت های زنان در یونان، اجلاس بین المللی بلیغ اسلامی در مصر، اجلاس غزه نماد ایستادگی و پایمردی در سوریه، اجلاس علمای امت اسلامی در سنگال، اجلاس بین المللی بیت المقدس در قطرو در اجلاس تکافل اسلامی در عربستان از جمله این برنامه هاست.

وی اضافه کرد: شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب افغانستان، ارسال کتاب و منشورات مجمع تقریب به نقاط مختلف جهان، چاپ ده عنوان کتاب با موضوعات تقریب و وحدت اسلامی به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی، دعوت از علمای شیعی و سنی هند و راه اندازی بخش انگلیسی خبرگزاری تقریب مذاهب اسلامی و گسترش پایگاه اطلاع رسانی مجمع تقریب به 16 زبان زنده دنیا نیز از دیگر برنامه های بخش بین المللی کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی است.
کد خبر 1235015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha