۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۲:۰۲

اختصاصی مهر /

آخرین وضعیت ادغام شبکه اسپادان با مخابرات ایران/ در انتظار دریافت مجوز کتبی

آخرین وضعیت ادغام شبکه اسپادان با مخابرات ایران/ در انتظار دریافت مجوز کتبی

یک مقام مسئول در شرکت مخابرات ایران با اشاره به تصمیم این شرکت برای خرید 49 درصد از سهام شرکت مخابراتی اسپادان که پیش از این در اختیار اپراتور مالزیایی آگزیاتا بودف گفت: برای خرید این سهام در انتظار دریافت مجوز کتبی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستیم.

داوود زارعیان در گفتگو با خبرنگار مهر به تصمیم اپراتور مالزیایی برای فروش سهام خود در شرکت مخابراتی اسپادان و برنامه شرکت مخابرات ایران برای خرید 49 درصد از سهام این اپراتور اشاره کرد و اظهار داشت: تصمیم بر ادغام شبکه محلی موبایل اسپادان با شرکت مخابرات ایران براساس تعیین تکلیف مندرج در پروانه فعالیت مخابرات ایران بوده است که هم اکنون در حال انجام است.

وی افزود: به دنبال تصمیم اپراتور مالزیایی آگزیاتا مبنی بر فروش 49 درصد سهام خود در اپراتور منطقه‌ای اصفهان، شرکت مخابرات ایران با خرید این سهم قصد دارد شبکه اپراتوری اسپادان را با شبکه خود ادغام کند و این در حالی است که مشترکان شبکه اسپادان در اصفهان با همان شماره های قبلی به شبکه مخابرات ایران می پیوندند و حتی کیفیت سرویس دهی به آنها به مراتب بهتر خواهد شد اما شماره های آنها تغییری نخواهد یافت.
 
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: 49 درصد سهام شرکت مشارکتی مخابرات سیار استان اصفهان (MTCE) در اختیار شرکت مخابرات این استان، 49 درصد در اختیار اپراتور مالزیایی و 2 درصد نیز در متعلق به یک فرد بوده که تصمیم مخابرات ایران برای خرید 49 درصد سهام اپراتور مالزیایی است اما این تصمیم هنوز نهایی نشده و در مرحله دریافت موافقت از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد اما تاکنون در این زمینه مجوزی دریافت نشده است.
 
به گزارش مهر، اپراتور اسپادان یکی از دو اپراتور منطقه ای موبایل است که از سال 80 فعالیت خود را در اصفهان آغاز کرده است علاوه بر اسپادان اپراتور موبایل کیش نیز به صورت منطقه ای در ایران فعالیت می کند.
 
اپراتور اسپادان در اردیبهشت 1380 پروانه فعالیت خود را برای واگذاری سیم کارت به 30 هزار مشترک با اعتبار 15 سال آغاز کرد و این اپراتور توانست در سال 1381 نخستین سری سیم کارت‌های اعتباری خود را با پیش ‌شماره 0931 توزیع کند.
 
گفته شده است که تعداد مشترکان این اپراتور نزدیک به 13هزار و 696 مشترک است و مطابق بند 3/5 پروانه شرکت مخابرات ایران، این شرکت از زمان دریافت پروانه خود به مدت دو سال فرصت دارد تا نسبت به تعیین تکلیف سهامداری خود در پروژه اسپادان اقدام کند.
 
آگزیاتا نیز یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی آسیایی است که با بیش از 130 میلیون مشترک در اپراتورهای موبایل 10 کشور دنیا از جمله کشورهای مالزی، اندونزی، سریلانکا، بنگلادش، کلمبیا، هند، سنگاپور و ایران سهامدار بوده است.
کد خبر 1297364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha