۶ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۰:۴۲

نمایش "میخ در، سیلی و تازیانه" در آشتیان به روی صحنه رفت

نمایش "میخ در، سیلی و تازیانه" در آشتیان به روی صحنه رفت

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آشتیان از اجرای نمایش "میخ در، سیلی و تازیانه" به مناسبت ایام سوگواری و عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در این شهرستان خبر داد.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در اراک افزود: این نمایش به همت کانون فرهنگی حسینی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب های 16 و 17 اردیبهشت اجرا می شود.

وی در ادامه از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری همزمان با ایام فاطمیه در مساجد شهرستان آشتیان خبر داد و افزود: مجالس روضه خوانی و عزاداری ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه (س) به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهر برگزار می شود.

محمدی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری فضیلت در ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) با برگزاری مراسم سوگواری و مداحی پذیرای عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع) است.

وی تصریح کرد: مراسم سینه زنی و روضه خوانی در دهه اول و دوم فاطمیه به همت کانون فرهنگی انصار الحسین(ع) هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء دایر می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آشتیان تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری اهل بیت (ع) شهدای بن چنار و شهید عبدالحسین کردیجان نیز در ایام شهادت حضرت زهرا(س) مراسم سینه زنی، سخنرانی و مداحی برگزار می کنند.

وی در ادامه معرفی شخصیت و زندگانی حضرت صدیقه کبری(س)، پذیرایی از عزاداران و سیاه پوش کردن مساجد و معابر را از دیگر برنامه های ایام فاطمیه عنوان کرد.
 

کد خبر 1297699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha