۲۲ مرداد ۱۳۹۰، ۱۳:۰۱

راههای هم‌افزایی در جامعه ستایشگری بررسی شد

راههای هم‌افزایی در جامعه ستایشگری بررسی شد

نخستین نشست مشترک هیئت علمی و هیئت‌ مدیره بنیاد دعبل خزاعی با هدف بررسی راههای هم‌افزایی در جامعه ستایشگری در آستانه میلاد کریم اهل‌بیت(ع)، در محل دفتر مرکزی این بنیاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست علی عظیمی رئیس هیئت مدیره بنیاد مهمترین مأموریت و مقصد فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی بنیاد را با توجه به منویات مقام معظم رهبری و به مدد محبت اهل بیت (ع)، تزریق محبت و صمیمیت در سراسر کشور دانست.

دکتر محمدرضا سنگری رئیس هیئت علمی بنیاد در این نشست، گزارشی از فعالیت‌های هیئت علمی بنیاد ارائه کرد. وی با بیان اینکه نگاه تربیتی اسلام، مبتنی بر برنامه‌ریزی است، برای ترسیم دقیق و سریع چشم‌انداز فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی بنیاد، ابراز امیدواری کرد.

غلامحسین رفیعا، مدیر ارتباطات فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری و عضو هیئت علمی بنیاد، وضعیت مداحی را در طول 20 سال گذشته، به برکت راهنمایی‌های مقام معظم رهبری رو به رشد دانست و ابراز امیدواری کرد که موفقیت‌های حاصل‌شده در حوزه قرآن، در حوزه عترت و به تبع آن در حوزه ستایشگری نیز تکرار شود. 

حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب ‌انصاری نایب‌ رئیس هیئت ‌مدیره بنیاد نیز تکرار موفقیت‌های حاصل شده درخصوص فعالیت‌های قرآنی نظیر برگزاری نمایشگاه‌های مطلوب، دانشکده‌های علوم قرآنی، شورای عالی قرآن و ... را برای حوزه ستایشگری، نیازمند تصحیح نگاه مبنایی دانست و گفت: همان‌طور که در مسئله قرآن به خود قرآن توجه شده است باید در زمینه عترت نیز خود اهل‌بیت(ع) و فضایل ایشان موردنظر قرار گیرد، نه لزوما کسانی که به این امر مبادرت دارند. متن باید عترت باشد، کما این که در موضوع قرآن نیز متن قرآن بوده و این موفقیت‌ها مرهون این نوع نگاه است.

سیدمرتضی توکلی مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی در ابتدای این نشست ضمن اشاره به مسئولیت خطیر رسیدگی به جامعه ستایشگران و ذاکران اهل بیت (ع) که بنا به دستور صریح مقام معظم رهبری بر عهده این بنیاد است، تشکیل هیئت علمی بنیاد را گام مطلوب و مؤثری برای تحقق کیفی‌تر مطالبات ایشان از جامعه ستایشگری دانست.

کد خبر 1381918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha