۱۶ شهریور ۱۳۹۰، ۱۹:۳۱

صفایی بوشهری:

اعتبارات کنونی پروژه راه آهن بوشهر - شیراز جوابگوی اجرای این پروژه نیست

اعتبارات کنونی پروژه راه آهن بوشهر - شیراز جوابگوی اجرای این پروژه نیست

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر گفت: اعتبارات تخصیص یافته به پروژه راه آهن بوشهر - شیراز جوابگوی اجرای این پروژه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صفایی بوشهری بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: بر اساس تفاهمنامه ای که سال 86 بین وزارت راه و ترابری و نفت منعقد شد قرار شد این طرح با مشارکت 50 درصدی این دو وزارتخانه اجرا شود.

مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر با بیان اینکه پارسال سه میلیارد و 600 میلیون تومان برای زیرسازی این خط ریلی اختصاص یافت، گفت: اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این خط ریلی 700 میلیارد تومان است.

صفایی بوشهری یادآور شد: اجرای راه آهن عسلویه بوشهر شیراز به عنوان یکی از مصوبات سفر هیئت دولت به طول 630 کیلومتر در 18 قطعه از سال 82 آغاز شده است.

وی افزود: دو قطعه از این خط ریلی در مسیر اهرم بوشهر و اهرم عسلویه به طول 100کیلومتر با پیشرفت 46درصد در دست اجراست.

مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر اضافه کرد: دو قطعه نیز به طول 97 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 20درصد در استان فارس در دست اجرا است.

صفایی بوشهری گفت: در استان بوشهر سه طرح عمده حمل و نقل ریلی در دستور کار است که اکنون طرح راه آهن عسلویه - بوشهر - شیراز در دست اجراست و دو قطعه ساحلی بوشهر به ماهشهر و عسلویه به بندرعباس هم در حال طراحی است.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار خط راه آهن بوشهر - شیراز در پایان برنامه پنجم توسعه به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 1401497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha