۱۶ شهریور ۱۳۹۰، ۱۰:۳۸

شکارسری در گفتگو با مهر:

«هر شاعر درختی است» یک مجموعه شعر کارگاهی است

«هر شاعر درختی است» یک مجموعه شعر کارگاهی است

حمیدرضا شکارسری از انتشار مجموعه شعر «هر شاعر درختی است» با موضوع منتخب اشعار شاعران حاضر در کانون ادبی شعر فرهنگسرای خاوران با سرپرستی خود خبر داد و آن را یک مجموعه شعر کارگاهی دانست.

حمیدرضا شکارسری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار این کتاب گفت: من در مقدمه این مجموعه شعر به این نکته اشاره کرده‌ام که شعر مثل همه تولیدات نیازمند کار و تلاش است و تمرین و کارگاه می‌خواهد. در واقع بر خلاف آنچه گمان می‌کنیم کار ادبی حاصل صد درصد نبوغ فردی نیست، بلکه معتقدم اکتسابی است و کارگاهی است و کتاب «هر شاعر درختی است» مبین همین نکته است.

شکارسری ادامه داد: بعد از 10 سال فعالیت در کانون ادبی فرهنگسرای خاوران امسال با همکاری ریاست فرهنگسرا تصمیم گرفتیم که به منظور ایجاد یک فضای فرهنگی تازه برای رساندن شعر ناب به مخاطب خود و نیز ایجاد انگیزه در میان شاعران جوان و نیز معرفی صداهای تازه در شعر جوان امروز، منتخبی از اشعار شاعران جوان را در قالب کتابی با نام «هر شاعر درختی است» گردآوری و منتشر کنم.

وی افزود: برای انتشاراین کتاب تمام اعضای کانون در 10 سال گذشته مورد توجه قرار گرفته‌اند و حتی من به شخصه سراغ دوستانی که سال‌هاست دیگر در این انجمن فعالیت ندارند نیز رفتم. آثار آنها را گرفتم و در نهایت آثار نزدیک به 50 شاعر در قالب هر نفر یک تا چهار شعر در موضوعات و قالب‌های مختلف در این مجموعه گردآوری شد.

وی افزود: کتمان نمی‌کنم که دیگاه من به عنوان گردآورنده در انتشار این کتاب بی تاثیر نبوده است، اما جدای از این دیدگاه ‌فردی، به سایر دیدگاه‌های ذهنی هم توجه کرده‌ام و به دنبال نوعی نگاه همه جانبه‌گر در انتخاب آثار بودم.

شکارسری تاکید کرد: این مجموعه و انتشارش که با همکاری انتشارات فصل پنجم و فرهنگسرای خاوران انجام شد، نگاه مالی و اقتصادی به انتشار نداشت تنها می‌توانم بگویم که دغدغه برخی شاعران جوان در انتشار اثر بود که این کتاب به نوعی مایه دلگرمی آنها نیز شد.

گفتنی است کانون شعر فرهنگسرای خاوران از سال 1379 آغاز به فعالیت کرده است و به صورت هفتگی روزهای یکشنبه از ساعت 16 تا 18 به برگزاری جلسه می‌پردازد.

کد خبر 1401549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha