۹ مهر ۱۳۹۰، ۱۲:۳۰

جمهوری اسلامی ایران بدنبال احیای تمدن اسلامی در جهان است

جمهوری اسلامی ایران بدنبال احیای تمدن اسلامی در جهان است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با نخبگان فرهنگی سوریه و فلسطین ضمن تأکید بر اینکه موج بیداری اسلامی در منطقه بازگشت به ریشه ها و فرهنگ اسلامی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران بدنبال احیای تمدن اسلامی در جهان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با سفر محمدباقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیئت همراه به کشور سوریه، نشستی با حضور نخبگان فرهنگی سوریه و فلسطین در محل مرکز مطالعات ایران  شناسی رایزنی فرهنگی کشورمان در دمشق هفتم مهرماه برگزار شد.

در این نشست، محمدباقر خرمشاد گفت:  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حلقه وصل و رابط میان کشورمان و سایر کشورها با استفاده از رایزنی های فرهنگی ایران در 70  کشور جهان از جمله آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و لاتین و کشورهای عربی وآفریقایی و سایر نقاط جهان است.
 
وی افزود: پس از گذشت بیش از 30  سال از عمر انقلاب اسلامی ایران، به دنبال احیای تمدن اسلامی در جهان هستیم و آنچه که در شرایط فعلی از بیداری اسلامی شاهد آن هستیم در واقع فرصتی جهت بازگشت به ریشه ها و تمدن و فرهنگ اسلامی بشمار می رود.
 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد:  تمدن فعلی غرب بر اساس اصول مادی ساخته شده است. جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم ها موفق به رشد و توسعه در همه زمینه های علمی، صنعتی، بنیادی و فناآوری شده است. در حال حاضر حتى کشورهای غربی اذعان دارند که جمهوری اسلامی موفق به انجام دستآوردهای بزرگی شده است.
 
ماجد ابوماضی استاد دانشگاه دمشق در رشته ادبیات عربی و رئیس کمیته فرهنگی و هنری انجمن دوستی ایران و فلسطین نیز گفت: برقراری ارتباط  میان این کشورها باعث ایجاد روابط حسنه و تبادل تجربیات و و پیشبرد شده که در نهایت به پشتیبانی از انقلاب فلسطین منجر خواهد شد.
 
وی افزود: برنامه های فرهنگی و فعالیت های فرهنگی فراوانی میان رایزنی فرهنگی ایران در سوریه و انجمن دوستی ایران و فلسطین اجرا شده است که جا دارد این روابط گسترش یابد.
 
سحر جبریل رئیس کمیته امور زنان انجمن دوستی ایران و فلسطین نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه بحران فرهنگی در حال حاضر وجود دارد، استکبار بر فتنه های مذهبی تأکید دارد. بازگشت به بیداری اسلامی در واقع بازگشت به محبت، گذشت و وحدت است. باید به دنبال افزایش تلاش ها به منظور مقابله با توطئه های دشمنان مبنی بر ایجاد خاورمیانه جدید باشیم.
کد خبر 1421077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha