۲۹ مهر ۱۳۹۰، ۱۱:۵۵

گزارش خبرنگار اعزامی مهر-16/

لاریجانی با رئیس جمهور تاجیکستان دیدار کرد

لاریجانی با رئیس جمهور تاجیکستان دیدار کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به تاجیکستان،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز جمعه در صدر هیئت پارلمانی با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و در راستای توسعه روابط دوجانبه گفتگو کرد.

لاریجانی با بیان اینکه رهبر انقلاب در مورد ملت تاجیکستان کلمه خویشاوندی را به کار برده اند گفت: نگاه پارلمان ایران به روابط دو کشور و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی بسیار مثبت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به موضوع فلسطین در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: کنفرانس تهران نقش مهمی در حل مسئله این کشور داشته است.

لاریجانی تاکید کرد: روابط دوستانه شما به عنوان رئیس جمهور تاجیکستان و آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور ایران مورد احترام مجلس شورای اسلامی است.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح فاز اول سد سنگ توده به معضل مواد مخدر در منطقه اشاره کرد و گفت: پس از اشغال افغانستان به وسیله آمریکا تولید مواد مخدر در این کشور افزایش یافته است که این موضوع باید حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تشکر از همکاری های دوجانبه ایران و تاجیکستان تئوری انتقال آب از این کشور به ایران تشکر کرد و گفت: جمهوری اسلامی از پروژه انتقال گاز از ایران به تاجیکستان حمایت می کند واین پروژه در حال بررسی است.

وی در بخش دیگری از مذاکرات خود گفت: بخش های تجاری و بازرگانی و سرمایه گذاری خصوصی جمهوری اسلامی  علاقه مند به حضور در کشور شما هستند و لغو روادید می تواند کمک شایانی به توسعه روابط اقتصادی دو کشور کند.

امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان در پایان این دیدار با بیان اینکه من چندین بار به ایران سفر کرده ام اظهار داشت: پارلمان نقش مثبت و قوی در جمهوری اسلامی ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به تاجیکستان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  در راس هیئت پارلمانی به تاجیکستان سفر کرده و روز گذشته شکورجان ظهوراف رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار کرد.

پس از دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان، لاریجانی در دانشگاه ملی تاجیکستان سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر 1439074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha