۲۰ آبان ۱۳۹۰، ۱۱:۰۸

استاد تأکید کرد:

قم خاستگاه شعر آئینی است

قم خاستگاه شعر آئینی است

قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه تأثیر ادبیات آئینی را نمی‌توان نادیده انگاشت گفت: قم خاستگاه شعر آئینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین استاد آقا شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه یازدهمین کنگره ملی ادبیات غدیر که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، در سخنانی درباره یازدهمین کنگره ملی ادبیات غدیر گفت: قم خاستگاه شعر آئینی است و شاعران این دیار همواره پیشتاز این عرصه بوده اند.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین کنگره ملی ادبیات آئینی اظهار داشت: بسط و تبیین اهمیت موضوع غدیر و گسترش تولید آثار فاخر آئینی از اهداف برگزاری این کنگره است.

استاد تصریح کرد: با توجه به حضور افرادی مانند استاد مجاهدی به عنوان پدر شعر آئینی کشور و تعداد زیادی از شعرای برجسته در قم، تاسیس دبیرخانه دائمی کنگره ادبیات آئینی در دستور کار قرار گرفت و فعالیت خود را در استان آغاز کرد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: موضوعاتی همچون غدیر، شعر فاطمی، شعر نبوی و شعر عاشورایی از مهمترین محورهای فعالیت دبیرخانه کنگره ادبیات آئینی است همچنین دبیرخانه کنگره به برگزاری همایشهاو کلاسهای آموزشی در حوزه ادبیات آئینی فعالیت دارد.

استادآقا با اشاره به تفاوتهای یازدهمین کنگره سراسری ادبیات آئینی با سالهای گذشته ادامه داد: کنگره امسال به دو محور حضرت علی(ع) و غدیر پرداخته است و با موضوع شعر و داستان فراخوان‌ها ارسال شده و به صورت تخصصی به گرایش‌های مختلف شعر پرداخته است.

وی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شاهد توجه ویژه متولیان فرهنگی کشور به ادبیات به خصوص شعر آئینی  بوده‌ایم و برگزاری این کنگره‌ها شاهدی بر این مدعاست.

استاد با اشاره به دیدار شعرا با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: رضایتمندی ایشان در حوزه شعر آئینی بیانگر رشد مطلوب این حوزه از ادبیات طی سال‌های اخیر است.

شعر آئینی باید به جایگاه رفیع خود برسد

وی افزود: نباید تاثیرگذاری ادبیات آئینی در حوزه های دیگر را نادیده گرفت و باید این حوزه از ادبیات را به اوج و جایگاه بلند و رفیع خود برسانیم.

استاد با بیان اینکه کتاب یازدهمین کنگره ادبیات غدیر بعد از برگزاری کنگره منتشر می‌شود اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های بیشمار شهر قم در حوزه ادبیات آئینی در سالهای آینده شاهد مرکزیت و مدیریت قم در این زمینه باشیم.
 

کد خبر 1457232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha