۲۵ آبان ۱۳۹۰، ۱۱:۳۲

صمدزاده خبر داد:

راه اندازی بازارچه مدرن ویژه عرضه محصولات آبزی پروری در تبریز

راه اندازی بازارچه مدرن ویژه عرضه محصولات آبزی پروری در تبریز

تبریز – خبرگزاری مهر: سرپرست امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از مطالعات احداث بازارچه مدرن و استاندارد ویژه عرضه محصولات آبزی پروری در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد صمدزاده اظهار داشت: مطالعات احداث بازارچه مدرن و استاندارد ویژه عرضه محصولات آبزی پروری در تبریز انجام شده و موضوع راه اندازی آن با مدیریت امور سرمایه گذاری شهرداری تبریز در حال مذاکره و پی گیری می باشد و در کنار این بازارچه رستورانی هم به منظور عرضه غذاهای دریایی در نظر گرفته شده است.

به گفته صمدزاده، برنامه ریزی برای تولید 50 تن ماهی خاویاری در آذربایجان شرقی تا پایان سال 94 انجام شده است.

وی از برنامه های جهادکشاورزی استان جهت افزایش تولید ماهیان خاویاری خبرداد و گفت: برای سالجاری تولید 1.5 تن و تا پایان برنامه پنجم توسعه در سال 1394 تولید 50 تن ماهی خاویاری برنامه ریزی شده است.

صمدزاده از برنامه افزایش تولید ماهی خوراکی در استان تا پایان برنامه پنجم توسعه خبرداد و با اشاره به اینکه در 388 مزرعه ماهی استان سه هزار و 758 تن ماهی تولید شد، گفت: در افق چشم انداز توسعه، تولید شش هزار تن ماهی پیش بینی شده است.

وی برنامه تولید ماهیان زینتی را برای سالجاری دو میلیون و 700 هزار قطعه  اعلام کرد و ادامه داد: این میزان تا پایان برنامه توسعه پنجم به چهار میلیون قطعه خواهد رسید.

سرپرست امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین از افزایش مصرف سرانه ماهی در استان از5/4 کیلوگرم به شش کیلوگرم تا پایان برنامه پنجم توسعه خبرداد و گفت: با بالا بردن آگاهی های عمومی در خصوص فواید مصرف ماهی درصدد افزایش مصرف ماهی در جامعه هستیم.

وی ظرفیت فرآوری محصولات آبزی پروری را در دو واحد فرآوری استان، هزار تن اعلام کرد و گفت: با ایجاد واحدهای جدید این ظرفیت افزایش می یابد.

صمدزاده فراهم کردن زیرساختهای مورد نیاز جهت توسعه آبزی پروری، ساماندهی تشکلهای موجود و ارتقای بهره بروری شیلات را از اهداف برنامه ریزی شده سازمان برشمرده و افزود: مطالعات لازم برای پرورش ماهیان زینتی در پارک بزرگ تبریز، ایجاد مزرعه الگویی در دانشگاه مراغه و مجتمع آموزشی شهید سرداری جهاد کشاورزی و افزایش مکانیزاسیون کشاورزی از طرح های شاخص در حال اجرا در استان هستند.

وی همچنین از مطالعه صورت گرفته در خصوص مکان یابی حفر 300 حلقه چاه در حاشیه رود ارس با انتظار تولید سه هزار تن ماهی در مجموع و ماهی دار کردن 700 استخر دو منظوره کشاورزی با انتظار تولید سه هزار و 500 تن ماهی در سال خبر داد.

کد خبر 1461074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha