۱۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۰:۵۴

اخبار جشنواره فجر/

افتتاح دومین کنفرانس هالیودیسم و سینما با حضور احمدی نژاد

افتتاح دومین کنفرانس هالیودیسم و سینما با حضور احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد دومین کنفرانس "هالیودیسم و سینما" را در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر افتتاح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در افتتاحیه این کنفرانس دکترسید محمد حسینی (وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی)، جواد شمقدری(معاون امور سینمایی وزارت ارشاد)، غلامرضا منتظمی (دبیردومین کنفرانس هالیوودیسم وسینما) و بسیاری از سینماگران خارجی وجمعی ازمدیران سینمایی کشور حضوردارند.

دراین همایش که بسیاری ازمیهمانان و سینماگران مطرح جهان ومدیران کشوری شرکت دارند، رئیس جمهور ضمن خیر مقدم و تکریم ازمیهمانان این کنفرانس در جمع آنها حاضرمی شود وبه ایراد سخنانی می پردازد. همچنین سه تن از میهمانان حاضر درمراسم افتتاحیه کنفرانس نیزاز دیگر سخنرانان این همایش هستند.

کنفرانس هالیوودیسم و سینما در روزهای ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه امسال در جریان برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در مرکز پژوهش‌های فرهنگی وزارت امور خارجه (سازمان مجامع ایرانیان)  به دبیری غلامرضا منتظمی برگزار می‌شود.
 
- اسامی داوران بخش‌های جام جهان‌نما، جلوه‌گاه شرق، سینمای سعادت و بین‌الادیان در سی‌امین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است:
 
داوران بخش مسابقه بین‌الملل

داوران مسابقه فیلم‌های بین‌الملل (جام جهان نما) برای داوری در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شدند. سرجیو ماچادو از برزیل، بوشیدارمانف از بلغارستان، وادیم عبدالرشیدف از روسیه، کریستین حکیم از اندونزی، داریوش فرهنگ از ایران، فریدون جیرانی از ایران و کلیر دوبین از استرالیا داوری مسابقه فیلم‌های بین‌الملل (جام جهان نما) را به عهده دارند.

"سرجیو ماچادو" از برزیل (پیش از این بازیگردان و دستیار کارگردان بود که بعدها فیلمنامه نویس "والتر سلس" شد. سپس در دوره‌ای شروع به فیلمسازی کرد و در سال 2005 اولین فیلم بلند سینمایی‌اش در بخش نوعی نگاه فستیوال کن موفق به دریافت جایزه شد)، بوشیدارمانف از بلغارستان (فیلمساز)، وادیم عبدالرشیدف از روسیه (مهم‌ترین کارگردان مستقل شوروی و داور بسیاری از جشنواره‌ها)، کریستین حکیم از اندونزی(بازیگر اندونزیایی که در سال 2005 هم داورفستیوال  کن بود)، کلیر دوبین از استرالیا (رئیس جشنواره فیلم ملبورن) در کنار داریوش فرهنگ (بازیگر و فیلمساز) از ایران و فریدون جیرانی (کارگردان، فیلمنامه نویس و مجری برنامه سینمایی هفت) از ایران به داوری آثار بخش "جام جهان نما" می‌پردازند.

در مسابقه بین‌الملل اسامی 20 فیلم از کشورهای مختلف اعلام شده است که از میان آنها می‌توان به فیلم‌هایی از کشورهای ایران، کانادا، فرانسه، اسپانیا، نروژ، انگلستان و سوئد اشاره کرد.

فیلم‌های "هجده روز" ساخته "شریف ارفاء" و "احمد عبداله" از کشور مصر، "مطرود" ساخته "آدیس باکراچ" محصول مشترک بوسنی و هرزگوین، کرواسی، صربستان و فرانسه، "صدای تیره" ساختهء فیلم‌ساز نام‌آشنای ایرانی "بهروز افخمی" از کانادا، "عقاب" به کارگردانی "کوین مک دونالد" ساخته مشترک کشورهای انگلستان  و آمریکا، "دشمن" ساخته "دژان زسویچ" محصول مشترک صربستان، کرواسی، مجارستان، بوسنی و هرزگوین، "اصلاحیه" به کارگردانی "مارک لچکی" از لهستان، "سلطان جزیره شیطان" ساخته "ماریوس هلست" به صورت مشترک از کشورهای نروژ، سوئ، فرانسه و لهستان از جمله این فیلم‌ها هستند.

همچنین فیلم‌های "رود لندن" ساخته "رشید بوشارب" محصول مشترک فرانسه، الجزایر، انگلستان، "ماماگوگو" ساخته "فردریک تور فردریکسون" از ایسلند (خارج از مسابقه)، آلمان، نروژ، سوئد، انگلستان، "عمر قاتل من است" ساخته "روشدی زم" از فرانسه، "روزها در خیابان" ساخته "لوان کوگوآشویلی" از گرجستان (خارج از مسابقه)، "طبقه آخر، سمت چپ" ساخته آنجلو سیانسی" ساختهء مشترک فرانسه و لوگزامبورگ و "امواج" به کارگردانی "آلبرتو مورائیس" از اسپانیا، "عملیات وحشت" ساخته "پل کراس" از آمریکا، از دیگر فیلم‌های برگزیده برای نمایش در بخش مسابقه بین‌الملل هستند.

در کنار این‌ها فیلم‌های ایرانی "روزهای زندگی" به کارگردانی "پرویز شیخ طادی"، "بیداری" ساخته "فرزاد موتمن"  و"ملکه " ساخته "محمدعلی باشه آهنگر" در این بخش به رقابت می‌پردازند.
 
داوران مسابقه سینمای آسیا
 
کای نینگ از چین، آلن برونه از فرانسه، دکتر بیجو از هند ، علی ضاهر از لبنان و ضیاءالدین دری از ایران داوری این بخش را به عهده دارند.

کای نینگ کارگردان چینی فیلم "مادر مغولی من" (که پارسال در بخش آسیای جشنواره فیلم فجر دو جایزه گرفت)،  آلن برونه از فرانسه (فیلمساز و محقق)، دکتر بیجو از هند(فیلمساز)، علی ضاهر (مدیر شبکه تلویزیونی الرساله لبنان) و  ضیاءالدین دری (فیلمساز ایرانی) هیات داوران جلوه گاه شرق هستند.

برای مسابقه سینمای آسیا اسامی 12فیلم از کشورهای مختلف اعلام شد که از میان آنها می‌توان به فیلم‌هایی از کشورهای چین، هند، ترکیه، کره‌جنوبی و ایران اشاره کرد.

فیلم‌های "یازده گل" ساخته "شیااوشیآیوانگ" محصول مشترک کشورهای چین و فرانسه، "شیدایی" ساخته "لیوهاو" از کشور چین، "پائیز" ساخته "امیر بشیر" از کشور هند، "پرونده هاکامادا" ساخته "بانمی تاکاهاشی" از کشور ژاپن، "سلحشوری" ساخته "پیتر هوسون چان" محصول مشترک کشورهای  چین و هنگ کنگ، "آسمان عشاق" ساخته "جانگ جین" از کشور کره جنوبی، "به سفیدی برف" ساخته "سلیم گونس" از کشور ترکیه، "سلام روح" از کره جنوبی کیم یونگ تاک و"اوبا آخرین سامورایی" از ژاپن ساخته "هیدیوکی هیرایاما" از جمله فیلم های این بخش هستند.

همچنین  سه فیلم ایرانی "پرواز بادبادک‌ها" به کارگردانی "علی قوی تن"، "بوسیدن روی ماه" ساخته "همایون اسعدیان" و "نارنجی پوش" به کارگردانی داریوش مهرجویی نیز از جمله فیلم‌های بخش مسابقه آسیا هستند.
 
داوران سینمای سعادت

"عثمان سیناف"، "مهین ضیاء "، "سناءالبقالی"، "محی الدین مستقیم" و "هنگامه قاضیانی " داوری سینمای سعادت را به عهده دارند.

"عثمان سیناف" (کارگردان و تهیه‌کننده ترکیه‌ای و خالق شخصیت کارآگاه در دره گرگ‌ها) "مهین ضیاء " ( کارگردان و موسس جشنواره فیلم کرا از کراچی پاکستان)، "سناءالبقالی" (منتقد فیلم و مجری مهم ترین برنامه سینمای تلویزیونی از مراکش)، محی الدین مستقیم (تهیه کننده از مالزی و رئیس سابق فیناس (سازمان سینمایی کشور مالزی) و "هنگامه قاضیانی "( بازیگر ایرانی) سینمای سعادت ویژه سینمای کشورهای اسلامی را داوری خواهند کرد.
 
سه داور بین الادیان

"گوئیدو کانونس" از بلژیک، "وینیفرد لوه" از سنگاپور و "جهانگیر الماسی" از ایران از میان فیلم‌های مختلف بخش بین‌الملل جایزه بین‌الادیان را به فیلم برگزیده اهدا خواهند کرد.

بخش بین‌الملل سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از روز 13 بهمن ماه آغاز و در روز 17 بهمن ماه به کار خود پایان می‌دهد. مراسم اختتامیه این بخش در روز هفدهم در تالار وحدت برگزار می‌شود.
 
کد خبر 1522570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha