۶ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۲۶

ولادت سیدالکریم/

حضرت عبدالعظیم در راستای اعتلای رسالت اهل بیت گام برمی‌داشت

حضرت عبدالعظیم در راستای اعتلای رسالت اهل بیت گام برمی‌داشت

یک کارشناس دینی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را از فقهای اولاد اهل بیت(ع) خواند و گفت: حضرت عبدالعظیم در راستای اعتلای مأموریت و رسالت آسمانی و الهی اهل بیت(ع) گام بر می داشت.

حجت الاسلام علی ثمری کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد جایگاه علمی حضرت عبدالعظیم حسنی در میان شیعه گفت: حضرت عبدالعظیم از نوادگان حضرت امام مجتبی(ع) و از مجاهدان فی سبیل الله هستند که وجود نورانی امام هادی(ع) در مورد شخصیت ایشان فرمودند که زیارت او ثواب زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا را دارد.

وی تصریح کرد: ایشان امامزاده واجب التعظیمی هستند که در مدت عمر پربرکتشان توفیق کسب درس در محضر سه امام بزرگوار را (امام رضا، امام جواد و امام هادی) به دست آوردند.
 
این کارشناس مسائل دینی با اشاره به چگونگی ورود حضرت عبدالعظیم حسنی به ایران، یادآور شد: ظاهرا در زمان امام هادی(ع) برای رساندن پیام آن حضرت از سمت طبرستان وارد منطقه ری می شود و روزها را در مخفیگاهی در ری محضر امامزاده حمزه سپری می کنند و در هنگام شب در ارتباطاتی که با گروههای مختلف شیعیان اهل بیت(ع) برقرار می کردند مأموریت داشتند مسائل و مطالب را از ناحیه ائمه معصومین به خواص برسانند.
 
وی در مورد اینکه امام هادی(ع) ثواب زیارت قبر حضرت عبدالعظیم حسنی را به مثابه زیارت امام حسین(ع) در کربلا توصیف کرده است، گفت: ویژگی خاص پیروان حضرت سیدالشهدا این بود که همگی ذوب در مقام شامخ ولایت حسینی بودند و وجود نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی در شرایطی قرار داشت که ذوب در ائمه زمان خودشان بودند.
 
این کارشناس دینی تأکید کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی مجاهدی بود که هیچگاه بر باورهای تحصیل کرده خود به تنهایی اعتماد نکرد و هر زمان اعتقادات خود را با ولی زمان خود مطرح کرد تا اینکه در مسیر بیراهه قرار نگرفته باشد.
 
حجت الاسلام ثمری در پایان تصریح کرد:علاوه بر این مجاهدتی که ایشان در جهت اعتلای مرام و مسلک اهل بیت(ص) دارد ایشان را شخصیتی ارزشمند کرده است و همواره به عنوان یک مجاهد خانه به دوش در راستای اعتلای مأموریت الهی و آسمانی اهل بیت(ع) گام بر می داشته است.
کد خبر 1542639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha