۶ اسفند ۱۳۹۰، ۱۰:۲۹

آخرین اخبار فلسطین/

2 شهید در حمله به مسجدالاقصی/ راهپیمایی مردم غزه در حمایت از قدس

2 شهید در حمله به مسجدالاقصی/ راهپیمایی مردم غزه در حمایت از قدس

2 شهید و ده ها زخمی در حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی و راهپیمایی مردم غزه در حمایت از قدس از آخرین اخبار فلسطین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته با فلسطینی ها در مسجد الاقصی و مناطق مختلف شهرهای قدس و الخلیل درگیر شدند.

این درگیری همزمان با سالروز کشتار مردم فلسطین در حرم ابراهیمی رخ داد. نظامیان صهیونیست در این درگیری که از ایست بازرسی قلندیا حدفاصل رام الله و قدس آغاز شد مستقیما معترضین را هدف گلوله قرار می دادند.

بر اثر این درگیری 2 جوان فلسطینی شهید و ده ها تن دیگر زخمی شدند. شماری از فلسطینی ها بر اثر استنشاق گاز اشک آور زخمی شدند.

در همین راستا موسسه الاقصی در بیانیه ای یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی را محکوم و اعلام کرد: نیروهای اشغالگر در حمله به نمازگزاران از باتوم و بمب های صوتی و گاز اشک آور استفاده کردند و تمامی درهای مسجد الاقصی را بستند.

گفتنی است طی چند هفته اخیر گروه های افراطی صهیونیست تحت حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برده اند و مقامات این رژیم هیچ واکنشی نسبت به این مسئله نشان نداده اند.

از سوی دیگر در غزه نیز هزاران فلسطینی پس از برپایی نماز جمعه در خان یونس حمایت از مسجدالاقصی را خواستار شدند. این راهپیمایی به دعوت جنبش حماس برگزار شد.

"صلاح البردویل" عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با سخنرانی در این راهپیمایی تجاوز صهیونیست ها به مسجدالاقصی و سکوت جامعه جهانی در برابر این اقدامات تجاوزکارانه را محکوم کرد.

وی در سخنان خود اعلام کرد که فلسطینی ها آماده اند تا در حمایت از مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی جان خود را فدا کنند.

کد خبر 1542677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha