۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۴۷

احسانی خبر داد:

برگزاری 23 ویژه برنامه در استان سمنان همزمان با سالروز فتح خرمشهر

برگزاری 23 ویژه برنامه در استان سمنان همزمان با سالروز فتح خرمشهر

سمنان- خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان گفت: همزمان با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر سوم خرداد، 23 ویژه برنامه در استان سمنان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسینعلی احسانی روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران در محل اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با اعلام اینکه 23 برنامه ویژه در گرامیداشت فتح خرمشهر در استان سمنان برگزار می شود، افزود: برگزاری همایش بزرگ جوانان و جشنواره بزرگ حماسه ماندگار از مهم ترین این برنامه ها در استان سمنان است.

احسانی، گرامیداشت و یادواره شهدای عملیات بیت المقدس و گمنام، رژه موتوری، رونمایی از کتاب های دفاع مقدس و برگزاری کارگاه تجسمی را از دیگر برنامه هایی است که در گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در این استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در بزرگداشت حماسه سوم خرداد سالروز مقاومت و پیروزی، در مجموع با برگزاری همه برنامه های زیر مجموعه، 170 برنامه نیز در حوزه های مختلف ورزشی، هنری، ادبی، مسابقات و تبلیغات برگزار می شود.

وی همچنین درباره نقش مهم شهدای استان سمنان در این حماسه بزرگ، گفت: نسبت تعداد شهدای استان سمنان در عملیات بیت المقدس 1.7 جمعیت استان است.

وی افزود: در عملیات بیت المقدس، پنج هزار و 500 نفر از رزمندگان به فیض عظیم شهادت رسیدند که در بین آنها 85 نفر از فرزندان و غیور مردان استان سمنان نیز وجود دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در پایان با بیان اینکه در این عملیات پنج هزار و 400 کیلومتر مربع از سرزمین ایران آزاد سازی شد، اظهار داشت: عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس به شمار می آید.

کد خبر 1607751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha