۱۶ اسفند ۱۳۸۳، ۱۰:۳۹

لوريس چكناواريان اعلام كرد :

نگارش اپراي رستم و اسفنديار به پايان رسيد

نگارش اپراي "رستم و اسفنديار"، اثر لوريس چكناوريان هفته گذشته به پايان رسيد.

لوريس چكناوريان آهنگساز و رهبراركستر در حاشيه اجراي اپراي رستم و سهراب در سالن فردوسي به خبرنگار مهر گفت: اپراي "رستم و اسفنديار" كه سالها پيش نوشتن آن را آغاز كرده بودم هفته گذشته به پايان رسيد و پارتيتو آن را به تهيه كننده (شهر كتاب) تحويل دادم.

چكناوريان با اشاره به كمبود امكانات اجرايي موسيقي بويژه آثار اپرايي در كشور گفت: متاسفانه ما به شدت از كمبود خواننده اپرا در ايران رنج مي بري و براي اجراي اپراهايي مانند رستم و سهراب يا رستم و اسفنديار و ديگر اپراها بايد از خارج خواننده وارد كنيم!

وي ضمن تاكيد به ضرورت حمايت از بخش آموزش، تنها راه حل اين مشكل را دعوت از استادان خارجي و تشكيل كلاسهاي مربوط در مراكز آموزشي عنوان كرد و گفت: بهترين استعدادهاي موسيقي و خوانندگي در ايران وجود دارند ولي به علت نبود آموزشهاي لازم ما اينك دچار كمبود خوانند اپرا هستيم.

چكناوريان در مورد اجراي اپراي "رستم و اسفنديار" گفت در حال رايزني با مسوولان اركسترهاي داخل و خارج هستيم تا در صورت امكان در اوايل سال آتي اين اپرا را اجرا و ضبط كنيم. وي حمايت دستگاههاي دولتي را براي انجام چنين پروژه هايي حياتي دانست و تاكيد كرد در همه كشورها، دولت ها مجري و يا حامي اجراي آثاري از اين قبيل هستند.

چكناوريان در پايان گفت و گو با خبرنگار مهر، از آغاز كار نوشتن اپراي سياوش به عنوان كار بعدي خود خبر داد .

گفتني است اپراي عروسكي رستم و سهراب اثر مشترك بهروز غريب پور و لوريس چكناوريان هر روز بجز شنبه ها راس ساعت 7 در سالن فردوسي اجرا مي شود.

 

کد خبر 163092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha