۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۱

نشست «معنای زندگی» برگزار می شود

نشست «معنای زندگی» برگزار می شود

نشست فلسفه دین با موضوع «معنای زندگی» بیستم تیر ماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه برگزاری سلسله سخنرانی هایی در فلسفه دین، سه شنبه بیستم تیر ماه 6 سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.
 
حمیدرضا آیت اللهی، قاسم پور حسن، سید حسن حسینی، غلامحسین خدری، هدایت علوی تبار و امیرعباس علیزمانی سخنرانان این مراسم هستند.
 
سخنرانان در این نشست به نقد و بررسی آراء متفکران غربی در حوزه معنای زندگی خواهند پرداخت.
 
فلسفه دین از نیمه دوم سده بیستم در حوزه فلسفه غرب به وجود آمد و پویایی زیادی در حوزه های مختلف داشته که «معنای زندگی» از مهمترین موضوعات مطرح شده در این حوزه است. در راستای مواجهه جامعه فلسفی ما با غرب، مباحث مربوط به فلسفه دین حدود دو دهه است که وارد ادبیات فلسفی جامعه شده است. 
 
سخنرانان این برنامه ضمن نقد و ارزیابی مهمترین مباحث مطرح در مورد معنای زندگی، سعی می کنند تا در راستای بومی سازی علوم انسانی و فلسفه غرب، به بومی سازی مباحث معنای زندگی بپردازند و الگویی اسلامی- ایرانی در این موضوع معرفی کنند.
 
این برنامه با همکاری گروه فلسفه دین پژوهشگاه و انجمن علمی فلسفه ایران برگزار می شود. علاقمندان برای حضور در این سخنرانی ها می توانند سه شنبه 20 تیر ماه از ساعت 9 الی 13 به سالن حکمت در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به نشانی بزرگراه کردستان، خیابان 64، جنب ساختمانهای آ.اس.پ مراجعه کنند.
کد خبر 1643974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha