۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۸:۰۳

عباسی مطرح کرد:

تاسیسات آبرسانی 652 روستای اردبیل مستهلک است

تاسیسات آبرسانی 652 روستای اردبیل مستهلک است

گرمی – خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل از استهلاک و فرسودگی تاسیسات آبرسانی 652 روستای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز عباسی بعد از ظهر شنبه در جلسه توسعه شبکه آبرسانی به روستاهای استان اضافه کرد: از بین هزار و 725 روستای استان که با لوله گذاری آبرسانی شده تاسیسات آبرسانی 652 روستا مستهلک شده و باید این تاسیسات تعمیر و نوسازی شود.

وی توسعه و تجهیز تاسیسات آبرسانی به روستاها را از وظایف اصلی شرکت آب و فاضلاب روستایی برشمرد و افزود: وضعیت استان اردبیل در این خصوص مطلوب و در حدود میانگین کشوری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به بهره مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم متذکر شد: هم اکنون بالغ بر 24 هزار نفر در سطح روستاهای این استان به آب سالم و آشامیدنی دسترسی ندارند.

وی با بیان اینکه این تعداد در قالب چهار هزار و 900 خانوار در 120 روستای این استان سکونت دارند، تصریح کرد: آبرسانی به این جمعیت روستایی سیار انجام می شود که باید با ایجاد مجتمعهای آبرسانی امکان دسترسی این روستائیان به آب سالم فراهم شود.

عباسی آبرسانی پایدار به روستاها را لازم دانست و افزود: روزانه 16 دستگاه تانکر به روستاهای فاقد آب آشامیدنی استان آبرسانی می شود.

وی با اشاره به بهره برداری از 23 مجتمع آبرسانی در استان طی سال جاری عنوان کرد: مجتمع آبرسانی امام حسین نمین، رجایی و بالازاده از جمله این پروژه هاست که نیازمند تخصیص اعتبارات وی است.
 

کد خبر 1644198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha