۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۴۰

در گفتگو با مهر اعلام شد:

زلزله تلفاتی در آذربایجان غربی نداشت/ آرامش در تمام شهرها برقرار است

زلزله تلفاتی در آذربایجان غربی نداشت/ آرامش در تمام شهرها برقرار است

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: چهار زمین لرزه عصر روز شنبه در ارومیه در هیچ نقطه از استان تلفات جانی و مالی در پی نداشت.

محبوب زارع در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ستاد بحران استان کاملا به صورت آماده باش در آمده است، اظهارداشت: بر اساس گزارش های واصله از شهرهای استان آذربایجان غربی و مرکز استان ارومیه با وجود چهار زمین لرزه نسبتا شدید هیچ گزارشی مبنی بر تلفات جانی و مالی در استان واصل نشده است.

وی با دعوت مردم استان به آرامش و رعایت نکات ایمنی زلزله گفت: در حال حاضر مسئولان استان آذربایجان غربی در حال آماده باش جهت امداد رسانی به مصدومان زلزله استان همسایه آذربایجان شرقی هستند.

ارومیه عصر امروز حوالی ساعت 17 و پنج دقیقه چهار مرتبه لرزید.

همچنین زلزله شهرهای مهاباد، سلماس، چالدران و میاندوآب را لرزاند که شدت زلزله در شهرستان میاندوآب بیشتر از سایر شهرستان‌ها بود.

شدت این زمین لرزه ها به حدی بود که مردم سراسمیه به خیابان ها ریختند.

مرکز زمین لرزه‌ای که ساعت 16 و 53 دقیقه اکثر شهرستان‌های آذربایجان غربی را تکان داد در شهرستان اهر آذربایجان شرقی ثبت شده که قدرت آن 6.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ( ریشتر) بوده است.

دو زلزله در آذربایجان شرقی به بزرگی 6.2 و 6 در شهرستان‌های اهر و ورزقان رخ داد.

زمین لرزه اول در ساعت 16:53دقیقه به بزرگی 6.2 به عمق 10 در شهرستان اهر و زمین لرزه دوم ساعت 17:04 به بزرگی 6 و به عمق 10 رخ داده است.

کد خبر 1670922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha