۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۵۸

اخبار تجسمی امروز/

نقش‌واره عشق و حماسه برگزار می‌شود

نقش‌واره عشق و حماسه برگزار می‌شود

برگزاری نقش‌واره عکس، پوستر و حجم عشق و حماسه و نیز تشکیل دبیرخانه دائمی برای جشنواره تجسمی کودکان در اصفهان از اخبار مهم تجسمی امروز هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان گفت که دبیر خانه دائمی جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اصفهان راه اندازی می‌شود.

جلیل جوکار؛ دبیر دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان گفت: با توجه به نگاه بنیاددینی که به جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان برای شناسایی و شکوفایی استعداد ها و برنامه‌ریزی برای آینده آنها وجود دارد، سعی می شود با ا یجاد دبیرخانه دائمی فرصتهایی برای کودکان مستعد فراهم شود و برای آموزش آنها برنامه ریزی و از  آن حمایت شود.

جوکار ادامه داد: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در دوره های آتی با کیفیت بهتر برگزار خواهد شد و به سمتی می رود که توجه به هنر کودک و نوجوان را در بین خانواده ها و جامعه افزایش دهد و اهمیت و جایگاه هنر کودک و نوجوان مکشوف و برای جامعه تبیین شود.

دبیر دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت هنر و جشنواره تجسمی کودک و نوجوان برای داشتن نسل خلاق گفت: اگر نیازمند نسل خلاق هنرمندان هستیم می بایست از پایه های دبستان و قبل از آن برای هنر کودک و نوجوان برنامه ریزی شود . متاسفانه درس هنر در مدارس زنگ تفریح تلقی می شود و بیشتر معلمان هنر مدارس متخصص هنر نیستند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می بایست برنامه ریزی کند و زمینه ای فراهم شود تا به تربیت خلاقیت، نگاه هنری و سواد  بصری در کودک و نوجوان بپردازد.

دبیر جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با تاکید بر تعامل با نهادهای فعال در زمینه آموزش و هنر کودک و نوجوان افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که مهمترین نهاد در زمینه فعالیت پژوهشی، تالیفی و آموزشی در زمینه فرهنگ و هنر کودک و نوجوان است و آموزش و پرورش به عنوان متوولی آموزشی می توانند نقش موثری داشته باشند که ستاد جشنواره با این نهاد ها مشارکت و تعامل خواهد داشت.

دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان 26 مهرماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد و کودکان و نوجوانان می‌توانند تا 25 شهریور ماه آثار خود را در دو رشته نقاشی و خوشنویسی از طریق سایت جشنواره به نشانی www.koodakart.ir ارسال کنند.

دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در رشته‌های نقاشی و خوشنویسی و در سه گروه سنی 6 تا 8 سال ، 9 تا 11 سال و 12 تا 14 سال مهرماه امسال در اصفهان برگزار می شود.

این جشنواره در رشته نقاشی با موضوع‌های طبیعت بی جان ایرانی ، پنجره اتاق من ، شهر رویایی من، پروانه‌ها و گل‌ها ، سیمرغ ، مترسک، کشتی نوح ، ابراهیم در آتش، حضرت سلیمان و هدهد، حضرت یونس در شکم ماهی و در رشته خوشنویسی با موضوع آزاد برگزار می‌شود که در رشته خوشنویسی برای گروه‌های سنی 6 تا 8 و 9 تا 11 سال خط تحریری و برای گروه سنی 12 تا 14 سال خط درشت در نظر گرفته شده است.

دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

گودرزی: طرح جامع تغییرات هنری ساختمان اصلی حوزه هنری

مرتضی گودرزی دیباج درباره طرح جامع تغییرات هنری ساختمان اصلی حوزه هنری گفت: به منظور ایجاد فضای هنری، معنوی و خارج ساختن ساختمان اصلی حوزه هنری از حالت خشک و رسمی، این طرح تصویب شد.

مرتضی گودرزی دیباج - مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ، درباره فاز اول این طرح جامع هنری، گفت: برای فضاسازی و دگرگونی هنری کل ساختمان حوزه هنری طرحی در دست اقدام است که فاز اول پروژه از طبقه پنجم و با نقاشی سقف این طبقه و ایجاد نقوش و طرح های معنوی و ارزشی آغاز شده است و به ترتیب در فاز های بعدی اقدامات هنری دیگری صورت خواهد گرفت.

گوردزی دیباج ادامه داد: پس از پایان طراحی و نقاشی سقف طبقه پنجم، به مرور زمان و با تامین بودجه ،فاز های بعدی با  استفاده از نقوش برجسته، مجسمه ها و مواد و متریال های جدید به اجرا در خواهد آمد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی درباره هنرمندان و اجراگران این طرح جامعه، گفت: مراحل ساخت، اجرا و نظارت این طرح جامع،عمدتا توسط هنرمندان تجسمی حوزه هنری صورت می گیرد و نظارت هنری و فنی این هنرمندان در تمام زمان اجرای پرژه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هدف ما از اجرای این طرح جامع هنری، ایجاد یک نمایشگاه کاربردی و دائمی بوده است و می‌توان گفت، این پروژه قابلیت‌های حوزه تجسمی را برای  تزئین فضای خشک و رسمی اداری به یک طرح هنری- معنوی و هدفمند را نشان می دهد و آن را به چشم یک طرح جامع و کاربردی نگاه می کنیم.

گوردزی دیباج درباره سایر طرح ها و پروژه های محیطی – هنری، گفت: طرح هایی برای تغییرات کاربردی و البته هنری در مورد درهای ورودی خیابان سمیه و خیابان حافظ وجود دارد که اجرای آن منوط به تصویب بودجه های متناسب با اجرای طرح است.

نقش‌واره عکس، پوستر و حجم عشق و حماسه برگزار می‌شود

سازمان زیباسازی شهر تهران نقش‌واره عکس، پوستر و آثار حجمی با موضوع عشق و حماسه، ویژه گرامی‌داشت هشت سال دفاع مقدس، برگزار می‌کند.

این نقش واره در سه رشته تخصصی عکس، پوستر و آثار حجمی موقت برگزار خواهد شد.

پاسداشت فرهنگ پرافتخار دفاع مقدس، تکریم مقام شامخ شهید و شهادت، ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت هنری در حوزه دفاع مقدس، تجلیل از هنرمندان خالق آثار در حوزه دفاع مقدس و معرفی آخرین دستاوردهای هنرمندان در حوزه دفاع مقدس از اهداف برگزاری این نقش واره است.

دفاع مقدس و امتداد عاشورا، خانواده و دفاع مقدس، دفاع مقدس و اتحاد ملی، جانبازان و اتحاد ملی، جانبازان و امتداد صبر، آزادگان و انتظار و شهادت و جامعه امروز از موضوعاتی است که علاقه مندان می توانند در آن شرکت کنند.

آثار ارسالی در بخش پوستر را کورش پارسانژاد، مسعود نجابتی و علی وزیریان، در بخش عکس مجتبی آقایی، امیرعلی جوادیان و محمود عبدالحسینی و در بخش آثار حجمی طاهر شیخ الحکمایی، ملک دادیار گروسیان و نادر قشقایی داوری می‌کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود در زمینه عکس و پوستر تا تاریخ 9 شهریور ماه و آثار بخش حجمی را تا تاریخ 29 شهریور ماه به دفتر جشنواره ارسال کنند.

آثار برگزیده در مراسمی با حضور استادان و هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی کشور تقدیر می‌شوند و همچنین مجموعه‌ای از آثار منتخب هیئت انتخاب نقش‌واره در نمایشگاهی به مدت یک هفته به نمایش درمی‌آید.

جوایز نقش‌واره برای رتبه‌های اول برگزیده در بخش‌های پوستر، عکس و آثار حجمی به ترتیب 25، 20 و 35 میلیون ریال، رتبه‌های دوم برگزیده به ترتیب20، 15 و 30 میلیون ریال و برای رتبه‌های سوم برگزیده به ترتیب 15، 10 و 25 میلیون ریال به همراه تندیس نقش‌واره تعیین شده است.

کد خبر 1672402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha