۲۶ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۳۳

هاشم‌زاده‌هریسی درگفتگوبا مهر:

فلسطین الگویی از مقاومت است

فلسطین الگویی از مقاومت است

قم-خبرگزاری مهر: عضو مجلس خبرگان رهبری فلسطین را الگویی از مقاومت مطرح کرد.

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: مساله فلسطین همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بوده و هست و خاص یک زمان و یک برهه خاص نیست اما در برخی شرایط اهمیت آن بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت مساله فلسطین به چند علت است افزود: یکی از دلایل اهمیت مساله فلسطین این است که اولا یک مساله انسانی است و مساله کل بشریت است و تنها مساله خاص فلسطین و مسلمانان نیست.
 
در فلسطین فاجعه بشری رخ داده است
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در فلسطین فاجعه بشری رخ داده است و چنانچه از آن فاجعه جلوگیری نشود و یا به جاهای دیگر هم سرایت کند حتی جهان را هم فرو می ریزد و ظلم و ستم همه جا را فرا می گیرد و هر کشوری به کشور دیگر تجاوز می کند.
 
وی گفت: دیده می شود که انسان هایی که بشر دوست هستند حتی مسلمان هم نیستند علیه اسرائیل که منفورترین مساله در جهان شده است راهپیمایی می کنند.
 
با تجاوز به خاک کشورهای اسلامی همه کشورهای مسلمان باید قیام کنند
 
آیت الله هاشم زاده هریسی بیان کرد: عامل دوم که موجب اهمیت مساله فلسطین می شود این است که این مساله جهان اسلام را فراگرفته است زیرا در اسلام اصلی وجود دارد که همه فقهای شیعه و سنی آن را قبول دارند و آن اصل این است که چنانچه بر خاک کشورهای اسلامی تجاوز شود همه کشورهای اسلامی باید قیام کنند.
 
وی ادامه داد: مساله فلسطین هم مساله ای اسلامی است و تا اسلام است این مساله وجود دارد و تکلیف همه کشورهای مسلمان محسوب می شود و چنانچه هر امت اسلامی کوتاهی کند از تکلیف شرعی خود سرباز زده است.
 
فلسطین الگویی از مقاومت است
 
استاد حقوق در دانشگاه با اشاره به اینکه مساله فلسطین یک مساله انقلابی نیز هست افزود: فلسطین یک الگوی مقاومت است و حتی قبل از انقلاب نیز انقلابیون شعار فلسطین می دادند و بعد از انقلاب نیز شعار ما آزادی فلسطین شده است.
 
وی بیان کرد: یکی دیگر از علت های اهمیت مساله فلسطین مربوط به حقوق بشر است.
 
طرفداران حقوق بشر در صورت نقض حقوق مردم به مخالفت می پردازند
آیت الله هاشم زاده هریسی ادامه داد: بسیاری از آزادی خواهان جهان و طرفداران حقوق بشر صرفا به دلیل انسان دوستی از حقوق بشر دفاع می کنند و چنانچه کشوری حقوق بشر را نقض کند به مخالفت با آن کشور بر می خیزند.
 
وی بیان کرد: نباید افرادی را که از حقوق بشر دفاع می کنند با افرادی که از حقوق بشر سوء استفاده می کنند یکی دانست.
 
بدترین نقض حقوق بشر در فلسطین رخ می دهد
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مساله فلسطین نماد نقض حقوق بشر است افزود:‌ بدترین نقض حقوق بشر در فلسطین رخ می دهد.
 
وی با اشاره به اینکه همه این عوامل موجب شده است که مساله فلسطین در جهان زنده نگه داشته شود افزود: تا زمانی که این غده سرطانی از پیکر بشریت خارج نشده است انسان در مقابل ظلم آن سکوت نمی کند.
 
آیت الله هاشم زاده هریسی با اشاره به اینکه در برخی از مقاطع لزوم حضور باشکوه مردم در راهپیمایی بیشتر احساس می شود افزود: امروزه شرایطی ایجاد شده است که یکی از این شرایط بیداری اسلامی در منطقه است.
 
وی بیان کرد: فتنه ای که در سوریه به وجود آمده است به منظور حل مساله فلسطین به نفع اسرائیل است و انگیزه اش این است که سد مقاومت را که نمادش سوریه است را بشکند.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مساله فلسطین مساله ای اسلامی و انقلابی است افزود:‌ بشر هر سال بیدار می شود که این امر ایجاب می کند که هر سال مساله فلسطین قوی تر از گذشته مطرح شود.
 
وی بیان کرد: امسال در روز قدس باید شعار حمایت از فلسطین سر داده شود و وظیفه همه جهان و در برهه دوم وظیفه هر مسلمان به خصوص ایران انقلابی اسلامی بیشتر است.
کد خبر 1674877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha