۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۰۴

اسکندرپور خبر داد:

اجرای طرح حذف گاز کربنیک از آب آشامیدنی در آذربایجان غربی

اجرای طرح حذف گاز کربنیک از آب آشامیدنی در آذربایجان غربی

ارومیه- خبرگزاری مهر: معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از اجرای طرح حذف گازکربنیک از آب آشامیدنی برای اولین بار در کشور در محمدیار نقده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مقداد اسکندرپور صبح دوشنبه در در مراسم افتتاح و تحویل موقت طرح حذف گاز کربنیک از آب آشامیدنی شهر محمدیار، افزود: کارشناسان در این طرح با استفاده از یک باب مخزن بتنی 100 مترمکعبی، دو دستگاه بلوئر ˈهوادهˈ و دیفیوزرهای آن مخزن، با هوادهی اتوماتیک آب قبل از ورود به مخزن اصلی موفق به حذف گازکربنیک از آب آشامیدنی شدند.

وی با بیان اینکه این طرح طی دو ماه طراحی، با هزینه ای 370 میلیون ریال اجرا و باعث صرفه جویی 39 میلیارد ریالی برای شرکت شده است، اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار بر روی آب شهر محمدیار نقده به دلیل بالا بودن میزان گازکربنیک آن آزمایش شد.

اسکندرپور عنوان کرد: آب این شهر از چاه عمیق تامین شده و میزان co2 آن 137 میلی گرم در لیتر بود که بالاتر از حد استاندارد است و موجب خوردگی در تاسیسات از جمله لوله ها، پمپها و تاسیسات آبگرمکن می شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی یادآور شد: با اجرای این طرح در شهر محمدیار میزان گازکربنیک آب آشامیدنی این شهر به 27 میلی گرم کاهش یافته است.

کد خبر 1693317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha