۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۱۸

آیت الله جوادی آملی:

آثار علما و مفاخر تاثیرگذار ایران در جهان اسلام منتشر شوند

آثار علما و مفاخر تاثیرگذار ایران در جهان اسلام منتشر شوند

آمل - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید خواستار انتشار آثار علما و مفاخر تاثیرگذار ایران در جهان اسلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالله جوادی آملی در پیامی به همایش ملی بزرگداشت علامه شیخ محمد تقی آملی،‏ انتشار آثار به جای مانده از علما و مفاخر ایرانی برای نسل جوان و علمی کشور را ضروری دانست.

‏وی دراین پیام خود که به صورت ویدئو کنفرانس ارائه شد اعلام کرد: آثار ماندگار بسیاری از علما و مفاخر بزرگ ایرانی ناشناخته مانده و برگزاری همایش های نکوداشت آنان می تواند در انتشار شخصیت های آنها و نیز آثار آنان مفید باشد.

آیت الله جوادی آملی به برخی ویژگیهای مرحوم علامه شیخ محمد تقی آملی اشاره کرد و افزود: سه جهاد بزرگ این فقیه و حکیم متألّه بزرگوار قابل ارزیابی بود. حضور ایشان در جهاد اصغر، جهاد اوسط و جهاد اکبر بوده چرا که مسئله اخلاق و سیر و سلوک عرفانی با جهاد آمیخته است.

وی با اشاره به اینکه علامه، جهاد فکری و دانش و علمی را داشتند و بخشی از عمر را در محضر پدر بزرگوارشان به فراگیری منطق و فلسفه و فقه و اصول پرداختند، اضافه کرد: مرحوم علامه شیخ محمد تقی آملی  در تمام مدّت عمرش از آن جهت که از طهارت روح برخوردار بود، حوادث سختی هم در روزگار او رخ داد و ایشان با مدیریت صحیح اینها را پشت سر گذاشت.

وی  وجود اساتید خوبی در همه رشته ها درجهت پرورش آنان ‏و  همسنگر شدن با بسیاری از روحانیان مبارز صدر مشروطیت را بخش دیگری از ویژگیهای بارز علامه شیخ محمدتقی آمل بیان و اضافه کرد: با توجه به نقش مهم مرحوم علامه محمد تقی آملی و آثار به جا مانده، انتشار سبب دوام و بقای این مکتب خواهد شد.
 

کد خبر 1706636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha