۱۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۸:۲۵

شکوری:

اشتغال مشکل اساسی معلولان است/ لزوم حرفه آموزی به معلولان

اشتغال مشکل اساسی معلولان است/ لزوم حرفه آموزی به معلولان

قم - خبرگزاری مهر: نماینده موسسات و انجمن‌های معلولان استان قم با اشاره به اینکه اشتغالزایی مشکل اساسی معلولان است، افزود: لازم است به آموزش حرفه به معلولان و اشتغالزایی برای آنها توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید شکوری ظهر یکشنبه در گرامیداشت روز معلولان که در حسینیه شهدای قم برگزار شد بیان کرد: معلولان دارای پتانسیل های بسیاری هستند و می توانند قدم های مثبتی را در جامعه بردارند اما متاسفانه جامعه به این افراد با ترحم نگاه می کند.

وی با اشاره به اینکه معلولان با مشکلاتی مواجه هستند، افزود: یکی از مشکلات بزرگ معلولان مشکل مالی و رفاهی است که بهترین راه حل برای رفع این مشکل اشتغال زایی معلولان است.

نماینده موسسات و انجمن های معلولان قم ادامه داد: فراهم کردن مقدمات لازم به منظور آموزش حرفه به معلولان و اعطای مدرک معتبر به آنها، لزوم در نظر گرفتن تسهیلات بانکی، تامین مسکن و تامین خودروی حمل و نقل عمومی مناسب برای معلولان از اقداماتی است که برای کمک به آنها باید انجام گیرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات معلولان مسائل بهداشتی و درمانی است که برای رفع این مشکل لازم است به تامین وسائل توانبخشی، ارتقای سطح بینش معلولان و همکاری مراکز درمانی در زمینه توانبخشی معلولان اقدام کرد.

شکوری گفت: از دیگر مشکلات معلولان مشکلات روحی و روانی است که لازم است برای رفع این مشکل به برگزاری اردوهایی مذهبی و فرهنگی، احداث مراکز ورزشی مناسب و درنظر گرفتن خودروی مناسب برای انتقال معلولان به مراکز ورزشی اقدام کرد.

وی بیان کرد: مسئله ازدواج معلولان یکی از مشکلات آنهاست که در این زمینه لازم است تسهیلات لازم برای ازدواج معلولان در نظر گرفته شود.
 

کد خبر 1756644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha