۳۰ آذر ۱۳۹۱، ۱۸:۳۹

خدایی عنوان کرد:

نصب نادرست دودکش مهمترین دلیل گازگرفتگی در اردبیل/ گازگرفتگی 20 نفر

نصب نادرست دودکش مهمترین دلیل گازگرفتگی در اردبیل/ گازگرفتگی 20 نفر

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: نصب نادرست و غیر ایمن دودکش بخاری و آبگرمکن مهمترین دلیل گازگرفتگی در این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز خدایی عصر پنجشنبه در جلسه مشترک با بازرسان ایمنی اداره گاز استان اردبیل تصریح کرد: بررسی آمار علل گازگرفتگی در استان نشان می دهد مهمترین دلیل بروز مرگ خاموش نصب نادرست دودکش است.

وی با بیان اینکه نصب غیر ایمن دودکش موجب ورود گاز مونوکسید کربن به فضای داخل اتاق یا حمام می شود، اضافه کرد: توصیه می شود شهروندان به نصب درست دودکشهای خود دقت ویژه داشته باشند.

مدیر عامل شرکت گاز استان با بیان اینکه در سال گذشته 900 نفر در کشور بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داده اند، تصریح کرد: از این تعداد 20 مورد در استان اردبیل بوده است.

وی متذکر شد: بازرسان شرگت گاز علاوه بر حیطه فنی وظایف خود لازم است فرهنگ سازی لازم را در این خصوص داشته و آموزشهای مناسبی را به شهروندان ارائه کنند.

به گفته خدایی نرخ برخورداری شهروندان اردبیلی از گاز طبیعی بیش از میانگین کشوری است و ضروری است بسترهای فرهنگی ایمنی و صرفه جویی انرژی بویژه در فصل سرما به دلیلی بالا رفتن استفاده شهروندان از گاز مهیا شود.
 

کد خبر 1771500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha