۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۸:۰۰

حمیدرضا رحمانی:

تغییرات اقلیمی در راستای قیمت‌گذاری غلات نقش کلیدی دارد

تغییرات اقلیمی در راستای قیمت‌گذاری غلات نقش کلیدی دارد

اصفهان – خبرگزاری مهر: دبیر همایش ملی تغییر اقلیم و امنیت غذایی گفت: تغییرات اقلیمی در راستای قیمت‌گذاری بر روی تولیدات غله در سطح دنیا نقش کلیدی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رحمانی ظهر پنج شنبه در همایش ملی تغییر اقلیم و امنیت غذایی با بیان اینکه تغییر اقلیم جهانی در تاریخ تکامل کره زمین سابقه دارد اما شدت و سابقه تغییرات آن در دهه‌های اخیر کم‌سابقه بوده و این موضوع سبب نگرانی جامعه بین‌المللی شده است، اظهار داشت: افزایش سرعت این تغییرات به صورت عمده ناشی از فعالیت‌های بی‌رویه انسان در بهره‌برداری از منابع طبیعی است.

وی با تایکد بر اینکه همچنین بهره‌گیری‌های نا‌معقول از سوخت‌های فسیلی در فراینده توسعه جهانی از دلایل عمده تغییرات اقلیم به شمار می‌رود، ادامه داد: پیامد‌های این توسعه به نا‌پایداری بسیاری از فرایند‌های طبیعی منجر می‌شود و این موضوع تنوع زیستی را دچار آسیب و پایداری بوم نظام زیستی جهان را به مخاطره می‌اندازد.

دبیر همایش ملی تغییر اقلیم و امنیت غذایی با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی در راستای قیمت‌گذاری بر روی تولیدات غله در سطح دنیا نقش کلیدی دارد، بیان داشت: فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی طی 100 سال گذشته سبب افزایش سرعت تغییر اقلیم، تخریب محیط زیست و از بین رفتن منابع طبیعی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تغییر اقلیم نه تنها بر عرصه کشاورزی تأثیر می‌گذارد بلکه خود از کشاورزی نیز تأثیر می‌پذیرد، اضافه کرد: برای مثال تولید دی اکسید کربن توسط ماشین‌آلات عرصه کشاورزی یا تولید متان توسط دامداری‌ها در این زمینه از جمله این موارد به شمار می‌رود.

کد خبر 1798879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha