۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۴، ۱۱:۱۸

معاون پژوهشي سازمان تبليغات اسلامي در گفتگو با "مهر" :

كاركردهاي اعتقادي شايعه از صدر اسلام تاكنون بررسي مي شود

كاركردهاي اعتقادي شايعه از صدر اسلام تاكنون بررسي مي شود

كاركردها و نتايج اعتقادي ، سياسي ، اجتماعي و فرهنگي شايعه از صدر اسلام تا كنون ، از سوي معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي در دست بررسي است .

حجت الاسلام سيد جواد موسوي هوايي معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي در گفتگو با خبرنگار گروه دين و انديشه "مهر" ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت : از آنجا كه شايعه از جنبه هاي مختلف بر افكار عمومي  تأثير گذار است و شبهاتي را نسبت به مسائل اعتقادي ، فرهنگي و سياسي ايجاد مي كند ، پرداختن به اين مقوله از فعاليتهاي معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي است ، كه بخشي از كار انجام شده است .

وي با اشاره به اينكه براي بررسي موضوع فوق تحقيقات و مطالعات عميق علمي و كتابخانه اي انجام مي شود ، گفت : در همين راستا تحقيقات وسيع ميداني و پژوهشهاي گسترده نيز انجام مي شود تا نتيجه بدست آمده ، دقيق و قابل اعتماد باشد .

حجت الاسلام موسوي هوايي  رسيدن به آثار و نتايج شايعه از منظر علوم ديني و جامعه شناسي را از اهداف مهم اين فعاليت عنوان كرد و گفت : اقدامات اوليه اين كار انجام شده  و مراحل بعدي پژوهش نيز با جديت و مشاركت كارشناسان و محققان طي مي شود .

معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي اعلام كرد :  نتيجه تحقيق انجام شده ، مورد استفاده تصميم گيران فرهنگي و سياسي  كشور قرار خواهد گرفت .

وي افزود : اين تحقيق به شكل و شيوه رقيق تري مي تواند مورد استفاده عموم افراد جامعه قرار گرفته و همگان را با كاركردها و نتايج سوء شايعه آشنا خواهد كرد.

کد خبر 182584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha