۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۴، ۱۹:۴۶

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) در ديدار علماي لبنان:

بي حرمتي غيرقابل گذشت نسبت به قرآن كريم را محكوم مي كنيم

حجت الاسلام و المسلمين اختري دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) با تاكيد بر ضرورت وحدت بين تمامي مذاهب اسلامي از مساعي علماي شيعه و اهل سنت كه موجبات ياس و نااميدي دشمنان اسلام و استكبار جهاني به ويژه آمريكا و اسرائيل را فراهم آوردند، تقدير و بر استمرار آن تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) با حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان ، حجت الاسلام و المسلمين عبدالامير قبلان نائب رئيس مجلس اعلاي شيعه ، آيت الله سيد محمد حسين فضل الله از مراجع تقليد و آيت الله شيخ حسن طراد از مجتهدين و متفكرين و مولفين بزرگ شيعه ، شيخ شعبان دبير كل جنبش توحيد لبنان و دكتر عبدالناصر جبري رئيس دانشكده الهيات در شهر بيروت ديدار و گفتگو كرد.

حجت الاسلام و المسلمين اختري در اين ديدارها با تاكيد بر ضرورت وحدت بين تمامي مذاهب اسلامي تلاشهاي مجمع جهاني اهل بيت (ع) را در راستاي معرفي حقيقت تمدني تشيع مطرح كرد.

اختري با محكوميت بي حرمتي آمريكا نسبت به ساحت مقدس قرآن كريم از مساعي علماي شيعه و اهل سنت، كه با نقطه نظرات شجاعانه خود در خصوص وحدت شيعه سني موجبات ياس و نااميدي دشمنان اسلام و استكبار جهاني به ويژه آمريكا و اسرائيل را فراهم آوردند، تقدير نمود و بر استمرار آن تاكيد كرد.

دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) با بيان عزم راسخ شيعيان در حمايت از اسلام و مسلمين، تبادل افكار و انديشه علماي شيعه و سني در ايران و لبنان را در طول تاريخ از موجبات توسعه و گسترش فرهنگ اهل بيت (ع) در هر دو كشور دانست.

آيت الله سيد محمد حسين فضل الله نيز با تجليل از شخصيت مقام معظم رهبري ديدگاههاي ارزشمند ايشان را در معرفي اسلام متمدن ستود و آمادگي خود را براي تحقق اهداف مجمع جهاني اهل بيت (ع) اعلام كرد.

حجت الاسلام و المسلمين عبدالامير قبلان نائب رئيس مجلس اعلاي شيعه هم درديداردبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) وحدت شيعيان و اهل سنت را در لبنان مايه سرور و اميد دانست و رمز جاودانگي اسلام را در امروزينه بودن آن بيان كرد.

کد خبر 183408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha